lördag 15 mars 2014

Strul, datastrul och mer strul

Ja, okej, det är kanske inte fullt så illa som rubriken antyder ... bara nästan! :)

Jag har haft svårt att orka med sedan ansökan till forskarutbildningen gick iväg, så de senaste två veckorna har det gått lite si och så med humöret och orken. Jag tycker inte det är konstigt i sig, de senaste tre, fyra månaderna har varit oerhört intensiva och oerhört arbetsamma, och även nu i efterhand är det många tankar och känslor som jag inte riktigt har bearbetat färdig.

Jag hoppas förstås att jag ska kunna komma tillbaka, sakta men säkert, till ett mera konstruktivt liv, som dock inte - förhoppningsvis - blir lika stressigt och pressat som det har varit de senaste månaderna! ;)
Jag gjorde ju en comeback med bloggen för ca en månad sedan, nu har den blivit liggande igen, men jag hoppas hitta en rutin där den uppdateras, om inte varje dag så åtminstone ett antal gånger i veckan. Nu har jag samlat på mig några inlägg som jag hoppas få upp under helgen i alla fall.

Och så har jag funderat kring några lite större, lite allvarligare och lite mer personliga blogginlägg, som handlar just om den senaste tidens utmaningar för mig ... men jag har inte riktigt funderat färdigt vad det är jag vill dela med mig utav det, och inte heller hur det ska skrivas - jag ska klura vidare, men jag hoppas kunna göra även de inläggen relativt snart.

Inga kommentarer: