söndag 16 mars 2014

Här och nu!

Ja, det är kanske läge att försöka göra lite av en avstämning nu, tror jag.
Det har varit tungt för mig ganska länge nu ju, men jag måste förr eller senare försöka att så sakteliga komma tillbaka till verkligheten igen och börja ta tag i och reda ut saker och ting.

Det blir en kort resa till Karlstad snart, jag åker upp på lördag och kommer hem på onsdag, och det gör också att jag vill försöka få fixat en hel del innan jag ska ge mig iväg dit.
Det ligger en hel del arbete med mentorsverksamheten som jag måste ta tag i nu, dels är det hela sammanställningen med statistik och rapport från höstterminen, som jag inte har haft en chans att ta tag i tidigare, och det är också en hel del för innevarande termin som har blivit liggande, tyvärr.
Det är också en hel del andra "ärenden", som egentligen inte är stora i sig, men som lätt blir uppskjutna när man inte mår bra, det handlar om bankbesök, klippning, besök hos optiker m.m m.m Jag kan inte komma ifrån att det känns lite tufft att ta tag i allt detta nu, först var allt fokus på uppsatsen och sen höll jag på att bryta ihop fullständigt när den blev klar - men då var allt fokus på projektplan och forskaransökan, och sen dess har jag blivit nästan helt passiv och fullkomligt utmattad ... så det blir lite av en utmaning att börja ta sig an och ta tag i och beta av andra saker nu ... Samtidigt har jag lite av en sporre nu, eftersom det vore skönt att få en hel del gjort innan jag som sagt ska åka till Karlstad!

Och så ska jag försöka hålla mina bloggar vid liv, förstås! Dels den här, förstås, som har första prioritet, men också min Zorro-blogg, och min nystartade musikalblogg (se förra inlägget).

Inga kommentarer: