onsdag 7 mars 2012

Lägesrapport!

Hög tid för en lägesrapport!
Det var inte riktigt tänkt att det skulle gå så här långt mellan uppdateringarna men det har varit en tämligen jobbig och konstig vecka faktiskt.

Av nån anledning har humöret varit näst intill på botten ett tag nu. Jag har försökt gå på GT föreläsningar några gånger och det hjälper en del, men inte fullt ut! Fast jag har fått repetera segolat, och specialfall av segolat, och lyssnat på mycket spännande studentföreläsningar om allt från lamaed he-verb till aktivtum-passivum och kausativa stamformer! :) Det har blivit en liten paus i hebreiskan några dagar nu, men jag ska försöka pricka in lite om objektsuffix och framför allt vill jag inte missa mediae waw-yod och mediae geminatae verb! *hehe*

Det kanske största som har hänt har varit min lilla hyrbilsutflykt! :) Jag hyrde en liten "internetbil" från måndag eftermiddag till tisdag eftermiddag, och det är alltid roligt att ha tillgång till bil! (har blivit några hyrbilar nu, får nog ta och göra ett eget inlägg om dem sen! *ler*)
På måndag eftermiddagen blev det lite handling här i stan, i affärer som jag inte riktigt brukar ta mig för att åka/gå till annars, och på tisdagen blev det en lång utflykt. En hel del uträttande av ärenden - kläder till insamling, en massa pantflaskor ... osv - saker som är lite stora och otympliga att krångla omkring med på bussar!
Sen blev det utflykt till Väla C och IKEA, hittade en del böcker på rea (Åhléns hade halva reapriset - nice! Hittade bl a Camilla Läckbergs Änglamakerskan för 39,50:- - oslagbart!), fixade ny kökslampa på IKEA (about time, tror min gick sönder i samband med stambytet, över ett år sen!), och sen blev det ett varv på Hyllinge och storhandling av mat på CityGross där! *phew*
Skönt att få så mycket gjort i alla fall - och total kostnad för bilhyra och drivmedel blev en bit under 500:- så det känns helt klart överkomligt!

Slutet av den här veckan blir tämligen intensivt! Imorgon blir det GT-föreläsning igen - yay!! Tror det är perfekt med objektsuffix, men är inte säker nu när jag har missat några gånger. Sen ska jag träffa R. för en fika och det ser jag verkligen fram emot - vi har inte träffats på evigheter!!!
På fredag ska jag ha två timmars "mentorsträff" (alltså, inte SI-möte, utan träffa den student jag är personlig mentor för!), sen blir det förmodligen ett tåg direkt till Helsingborg där jag hoppar på tåget som Annika kommer med från Göteborg! Hon stannar till söndag lunch och då är det läge för mig att börja ladda inför nästa vecka! :)

Återkommer med inlägg om hyrbilarna! :)

Dagens bild:
 Solnedgång nere vid citadellet i Landskrona. Taget i maj 2008 (med min Nikon 40DX):





Inga kommentarer: