onsdag 29 februari 2012

En varierad dag

Om gårdagen var omtumlande har den här dagen känts tämligen varierad! Men trevligt och positivt varierad - även om tröttheten börjar göra sig allmänt påmind nu.

Jag åkte in till Lund vid nio och träffade en av mentorerna, R., kl. tio. Vi har haft ett antal diskussioner om hennes mentorsupplägg, då det är en helt ny kurs som inte är alldeles enkel att organisera SI på, så detta blev ytterligare en sådan. Jag tror att vi kom fram till en bra lösning såsom det ser ut nu i alla fall, och det kändes mycket bra.

Därefter blev det några mail och sen hade jag lite tid till kl. 11 då jag skulle på ett möte angående kursutvärderingar. Plötsligt kom H., som skulle på samma möte och sa att hon och de andra som skulle på mötet skulle träffas och prata lite innan - så jag hängde med henne nere i källaren och började prata kursutvärderingar! Vid elva åkte vi upp till studierektorn och det blev ett intressant samtal på ca en timme. Jag känner mig fortfarande osäker i min SI-ansvarig-roll, men jag har ändå läst ganska länge på teologen, har jobbat som mentor och så, så jag hade i alla fall något att säga! :-)

Vi var klara vid tolv och då träffade jag, helt otippad, en metodhandledarkollega!! Hon är också studievägledare och hade varit på ett möte på teologen - det var roligt att träffa henne igen (vi gick metodhandledarutbildningen tillsammans i höstas) och vi pratade bort en liten stund.

Sen fick jag en liiiten stund att uppsatsläsa (ca en halvtimme) innan det var dags för min terapeutiska hebreiska föreläsning! *hehe* Idag avhandlades segolat, vilket är en mycket trevlig nomenklass ... min favorit tror jag! Jag gillar segolat ... och lamaed he-verb ... de är skojiga! :) "Ihåliga verb" (mediae waw-yod) är också lite av "favoriter", mest för att jag alltid lyckas missa dem när jag ska översätta/analysera - därför är det så fantastiskt roligt när man kommer på att det är ett sånt verb!
---! Jepp, sorry, nördvarning! !--- *skratt*

Jag lyckades komma med ett hyfsat tidigt tåg hem, vilket var skönt - men jag är otroligt trött för jämnan nu, så det har inte blivit så mycket gjort i eftermiddag/kväll.
Men jag har i alla fall bokat en hyrbil till nästa vecka - mamma och jag har gjort det några gånger tidigare, hyr man en liten bil för ett dygn brukar det totalt kosta lite drygt 500:- och då kan jag åka och storhandla, ta en utflykt till t.ex. Väla, IKEA osv, så jag tänkte unna mig det. Hade egentligen tänkt ta det i helgen, men då jag var sent ute var förstås den billiga bilen redan bokad då ... så nu blir det måndag eftermiddag till tisdag eftermiddag (missar tisdagens hebreiska föreläsning, hemska tanke!)!
Jag har också gjort upp en fikaträff med R. i nästa vecka, vilket ska bli SÅ roligt! Hon var min personliga mentor när jag kom tillbaka till studierna efter min sjukskrivning, vi har försökt hålla kontakten hyfsat, men nu var det otroligt länge sen vi sågs - så det ser jag verkligen fram emot!!

Det känns som bloggen uppdateras lite mer regelbundet nu, så jag tänkte faktiskt införa en sak som jag under en period hade på min engelska blogg; där hette det "Pic of the Day" - här får det förstås bli "Dagens Bild"! Tanken är att avsluta varje inlägg med en bild (med lite kort information om den) - mest för att ge mig en chans att dela med mig av en del bilder. Självklart kommer detta inte hindra mig från att lägga upp de vanliga bilderna från fotopromenader eller så - men detta kommer att innebära att det kommer att vara åtminstone en bild varje dag/inlägg ... Hoppas ni tycker om det.

Vill börja med att lägga upp en bild trots att jag vet att den har förekommit på bloggen förut - men den är väldigt speciell för mig. Det är det sista fotot jag har på Zorro, som är taget den 1 november 2010.

Inga kommentarer: