söndag 5 februari 2012

En jobbig vecka

Det har varit en ganska så arbetsam vecka nu, så under helgen har jag varit mer eller mindre totalt slut och verkligen fått försöka sortera alla tankar och känslor och intryck.
Egentligen har inte intensiteten den här veckan varit extrem men det har varit en del ganska så "stora" saker som har hänt, och flera av dem har i ärlighetens namn inte gått bra alls (några har gått riktigt riktigt dåligt) - och i nuläget har jag en tendens att verkligen ta åt mig när saker och ting inte fungerar.

Jag har förhoppningsvis kunnat lägga större delen av förra veckan bakom mig nu, hoppas jag i alla fall - för saker och ting är påfrestande nog nu, utan att man behöver gå och grubbla över gamla saker också!
Jag är ledsen att jag är såpass vag, men det är medvetet - jag har fullt sjå med att handskas med de saker som händer själv nu, det fungerar inte riktigt att lägga upp dem till allmän beskådan.

Kommande vecka kan bli arbetsam på ett lite annat sätt tror jag.
I början av veckan blir det en del fokus på SI - jag ska ut och göra mina första "observationer" som metodhandledare och kommer under måndag och tisdag att hälsa på på tre mentorsmöten (uppsats, NT och GT) och på tisdagen har vi också gemensam handledning för alla mentorer.
Sen gäller uppsats-uppsats-uppsats-uppsats-uppsats (gärna så där en tio gånger till - men jag orkar inte skriva mer än så! *ler*)! Jag hade samtal med professorn i fredags och jag har en deadline till söndag kväll, då jag ska skicka mitt seminariematerial till honom, och så ska han sedan skicka det vidare till samtliga på maillistan för forskarseminariet i Gamla testamentets exegetik! *panik*
Dels handlar det förstås om att få så mycket som möjligt gjort, förstås - jag vill ju kunna få ut så mycket som möjligt utav seminariet - men det handlar också om att "skriva om" det uppsatsdokument jag använder nu så att det blir ett seminariematerial - som ju ser lite annorlunda ut. Och det blir också en utmaning! Jag har bara sett "avhandlingsdelar" inför forskarseminarierna och även det var väldigt länge sedan. Av nån anledning har jag inte varit på forskarseminarier på ett bra tag, tror det beror på att det mest har varit NT nu och då har det inte riktigt blivit av.

Jag försökte ta en fotopromenad igår, men i den här kylan blev den verkligen kortvarig. Jag ångrar mig verkligen då jag tog mitt vanliga objektiv, för jag har en känsla av att jag kunde ha fått riktigt riktigt fina bilder om jag hade tagit mitt 70-300mm objektiv ... men det är ju lite sent att gräma sig över det nu, eller hur? :)

4 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Fantastiskt fina bilder!! den sista är favoriten, men tycker om alla!!

Jessica sa...

Tack - kul att du gillar dem! :)
Grämer mig fortfarande över att jag inte fick med mig det andra objektivet dock! *tjurar lite*

The Darkest Night sa...

Förstår det ;) Men de blev ändå jätte-fina!

Hoppas jag kan köpa mig ett nytt objektiv någon dag också... det lyckas tyvärr alltid åka längre ner på "måste ha" listan när det händer andra mer akuta saker...

Jessica sa...

Know the feeling! Jag skulle SÅ gärna vilja ha ett vidvinkel objektiv också ... men prisklassen är inte riktigt överens med mig. Zoomobjektiven kan man få för typ 1200-1500 kr och jag trodde ju att vidvinkel låg i samma prisklass ... yeah right ... typ 6000-8000 kr! YIKES! Lär inte ha råd med det på ett tag om man säger så ...