torsdag 2 februari 2012

Intensiv dag

Jag skulle egentligen ha skrivit här redan igår, men det var en otroligt lång och intensiv dag, och när jag väl kom hem var jag helt slut!!

Jag behövde visserligen inte åka in direkt på morgonen (d.v.s. gå hemifrån ca tio i sju), men jag var ändå uppe relativt tidigt. På förmiddagen hade jag ett möte med min "chef", han som är SI-ansvarig för hela Humaniora/Teologi området, då jag ville stämma av lite angående enkäter och kontrakt nu när den värsta terminsstartspaniken har lagt sig. Jag har träffat honom vid ett par tillfällen tidigare, men detta var första gången sedan jag har tagit över mentorsansvaret och sådana saker innebär en utmaning för mig, det går inte att komma ifrån. Det är inte det att jag inte klarar av det, men jag behöver ladda inför det, det går inte per automatik, och det hänger ihop med alla tankar på ångest jag har haft den senaste tiden.
Och så kommer en liten utvikning! :) Men jag står fast vid vad jag tydligt påpekade redan 2004, att jag tror att man aldrig helt blir "botad" från t.ex. social fobi. Jag kan självklart inte tala för alla, men jag har svårt att se att man skulle kunna gå från svår ångest bara av att gå utanför dörren, till att inte alls vara berörd inför situationer som tidigare framkallat ångest - i alla fall tror jag inte att jag någonsin kommer att hamna där. Poängen är just att man kan handskas med ångesten, man kan bearbeta den och i viss mån reducera den och man kan leva sitt liv utan att ångesten tar över! Vilket ju är precis vad jag jobbar med nu! :)

Tillbaka till gårdagen då ... Mötet funkade, det funkade nog bra till och med ... fast när jag är uppstressad och har ångest kan jag inte riktigt göra en bra bedömning heller, så egentligen ska jag låta det vara osagt.
Jag åt lite lunch, men mådde inte riktigt bra. Det har som sagt kommit många tankar, det har varit många utmaningar nu det sista, jag känner mig allmänt väldigt stressad men har svårt att orka med eftersom jag möter så många utmaningar nu, så humöret var inte så värst bra.
Jag fick en kort pratstund med M. vilket var roligt, och hade funderat under lunchen om jag skulle se ifall jag fick sitta med på en hebreiska-föreläsning, för att se om det kunde hjälpa humöret. Jag skulle också stanna på CTR då det var masterträff kl. halv fem och huvudet skulle inte fixa aktivt uppsatsskrivande - jag haffade O. (som undervisar hebreiska) innan föreläsningen och det var bara att kliva på! :)

Och jag har verkligen saknat hebreiskaföreläsningarna, de hör liksom till på vårterminerna! :) Jag vet att jag inte kan följa dem på det sätt jag har gjort tidigare, och det gör jag ju faktiskt inte heller - men jag trivs som fisken i vattnet på dem, det kan jag inte komma ifrån.
Igår gällde lite repetition av perfekt och imperfekt konsekutiv samt genomgång av stamformen nif'al, och det kändes som gruppen var helt med på noterna! Kul!

Det blev rätt segt på eftermiddagen, jag försökte tänka uppsats men det gick inte värst bra, jag var helt slut - och trots rolig hebreiska och ett snabbt samtal med O. var humöret inte precis på topp.

Halv fem var det masterträff, med god uppslutning, vi var nog närmare 20 stycken, och det blev god mat och lite vin och samtal, och en docent i islamologi som sitter i en av beredningsgrupperna som granskar forskaransökningar berättade just om dessa ansökningar - hur de bör vara utformade, vad man ska tänka på, vad de som bedömer tittar på o.s.v. och även om det känns jättetråkigt att jag inte kan söka in nu är det oerhört värdefulla råd som jag tar med mig till nästa år!
Det drog ut lite på tiden och tågen går ju inte så ofta på kvällarna så jag var inte hemma förrän närmare åtta igår kväll, och vid det laget var jag helt och totalt slut!

(fotot är från 2009!)

Inga kommentarer: