onsdag 15 februari 2012

Loved Always. Missed Forever.

Det är svårt att fatta att det är 15 månader sedan Zorro dog. Jag kan inte fatta det. 1 år och 3 månader. Ofattbart.






Last night I dreamed we were together
Sharing all the love we known
'Til I had to face the nightmare
Of waking up alone.
("On the Inside", Prisoner Cell Block H")

Jag saknar honom fortfarande något alldeles oerhört mycket, mer än jag någonsin kommer att kunna beskriva i ord. Och jag kan ärligt säga att det är, fortfarande, väldigt väldigt få dagar som går utan att jag någon gång tänker på honom. Visst går även sorgen efter Zorro i vågor, vissa perioder är värre än andra, men saknaden och sorgen efter honom smärtar alltid inom mig.
Trots att många säger till mig att det är "dumt" kan jag inte komma ifrån att jag mår dåligt över att vardagen med Zorro är borta. Det är oundvikligt, jag vet, jag visste det redan så fort han hade gått bort att jag så småningom skulle vänja mig vid ett liv utan honom - men jag formligen hatar det!!! Jag AVSKYR att komma hem utan att behöva mota någon i dörren, och det tar fortfarande emot något alldeles otroligt att gå och lägga sig själv, utan att säga till Zorro (på vårt egna språk!) att vi skulle gå och lägga oss ...



On my own,
Pretending he's beside me.
All alone,
I walk with him till morning.
Without him,
I feel his paws around me,
And when I lose my way I close my eyes
And he has found me.

("On My Own", Les Misérables - ett ord ändrat!)

Jag vet att många runt omkring tror, och tycker, att jag ska skaffa en ny katt så småningom - och jag säger inte något om det. Jag tror aldrig att jag har gått ut och sagt att jag aldrig ska skaffa katt igen, jag är ganska säker på att jag hela tiden, från det att Zorro gick bort, har sagt att jag aldrig kan se mig själv med en ny katt, varken i nuläget eller i framtiden ... men det har hela tiden handlat om hur jag har känt vid den tidpunkten.
Och jag står fast vid det. Jag kan fortfarande inte alls se mig själv med en annan katt, inte alls, men därmed inte sagt att jag aldrig någonsin kommer att skaffa någon ...

Men än så länge är Zorro min enda ...

There are days
There are days when your life clouds over
and the world gets so dark
that all at once you can't tell night from day

There are times

When your heart cries this isn't happening
But the truth is cold and real
and I know the storm
won't go away
("Now That I've Seen Her", Miss Saigon)


2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

*kram* förstår att det känns tomt!

Jessica sa...

*kram*
Ja, det är tufft, det går i perioder förstås, men jag sörjer honom fortfarande oerhört mycket.