måndag 13 februari 2012

Helt slut

Jag känner verkligen SÅ trött nu och veckan har knappt ens börjat än. Undrar hur det ska gå?
Gårdagen var riktigt arbetsam på många olika sätt faktiskt. Som ni kanske har sett mig skriva tidigare har jag svåra problem med att få flyt i mitt uppsatsarbete, och så också med att sammanställa seminariematerialet, som alltså skulle skickas in igår kväll.
Jag är inte helt nöjd med vad det var jag skickade in, jag har en känsla av att det hade blivit bättre om jag hade gjort på ett lite annat sätt - men jag fick helt enkelt inte till det alls ... Dokumentet skickades i alla fall till professorn igår kväll, och han skickade ut det till alla på seminarielistan lite senare - så nu kan jag inte göra mer åt det i alla fall.
Samtidigt har jag på äldre dagar blivit mer och mer av en grubblare. Tidigare hade jag betydligt lättare att släppa saker och ting, när jag ändå visste att jag inte kunde göra någonting åt dem, men det har blivit svårare och svårare faktiskt. Jag fastnar lätt i grubblerier, nu t.ex. över seminariematerialet - hur ska det gå på seminariet nu när det inte riktigt blev som jag hade tänkt mig? Det är ju ingen idé att grubbla över det egentligen, jag kan inte göra någonting åt det nu, utan får helt enkelt göra så gott jag kan på torsdag eftermiddag och hoppas att det inte blir total kris - men jag har ändå svårt att släppa det!

Jag hade en CTR-dag planerad idag, men jag sov otroligt dåligt, vaknade med en ordentlig huvudvärk som snart blev ett riktigt migränanfall! :( Det var inte mycket att göra åt det, jag fick ställa in min planerade mentorsobservation och skjuta upp den, och jag har i princip inte tagit mig upp ur sängen på hela dagen!
Nu är jag uppe, och har lyckats duscha, och jag hoppas att jag får sova hyfsat inatt. Det är terminens första metodhandledarmöte imorgon, och det ska jag ju verkligen inte missa ... jag skulle också behöva titta mer på uppsatsen inför seminariet, och helst av allt hinna med en handlingstur på eftermiddagen - men det förutsätter liksom att det inte blir ett migränanfall imorgon också.
*håller tummarna*

3 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Förstår verkligen att det är en rejäl utmaning och väldigt jobbigt! Men tror på dig ! Du är bäst ju! *KRAM*

Ps Hoppas du blir av med din migrän snart! Krya på dig!

Jessica sa...

Aw, tack så mycket sis!!! :)
Det är rejält tufft nu, men samtidigt är ju det här vad jag verkligen VILL, så på något sätt får jag försöka ta mig igenom det ...

Migränen bättre idag, tack! :)

The Darkest Night sa...

skönt att du mår bättre!