torsdag 16 februari 2012

En milstolpe!

Jag är totalt slut nu och ska egentligen inte göra ett ordentligt blogginlägg (tror inte någon skulle förstå mig om jag försökte skriva ett längre inlägg med tanke på hur jag mår nu), men jag vill i alla fall göra en kortfattad notering - för det går inte att komma ifrån att den här dagen har utgjort en milstolpe i mitt liv ... kanske mest på det personliga, snarare än det akademiska, planet!

Jag gjorde en "presentation av examensarbete" i forskarseminariet i GT idag på eftermiddagen och trots att jag vet att det är vardagsmat inom akademin var det en riktigt stor sak för mig. Jag har alltid haft svårt för seminarieverksamheten som sådan och att ta klivet upp på forskarnivå var stort för mig (eftersom min utbildning har varit så "konstig" har jag faktiskt aldrig ens deltagit i seminarier på avancerad nivå, utan bara på grundnivå!) ...

Förhoppningen är att göra ett riktigt blogginlägg just om själva seminariet imorgon, så det blir som sagt mer av en notering nu.
Av olika anledning (som också de kommer att komma i morgondagens inlägg) mår jag inte värst bra ikväll - men jag tror att jag har lite mer distans till saker och ting imorgon och kan skriva lite mer balanserat!

Men hur jag än mår idag, så känns det verkligen som dagen idag har utgjort en milstolpe!! :)

Inga kommentarer: