tisdag 14 februari 2012

Möte och mental laddning

Större delen av dagen idag har gått åt till mental uppladdning inför torsdagens utmaning - även om jag kommer att lägga in den stora stöten imorgon.

Det var SI-metodhandledarmöte idag också, vilket var mycket spännande! Jag var med på ett sådant möte i höstas också, tillsammans med dåvarande metodhandledaren, E., men det kändes faktiskt lite bättre den här gången - kanske för att de flesta av oss var nya metodhandledare och det blev en del diskussioner kring vad som ingår i arbetet och hur man kan lösa olika situationer och så. Sen kan jag inte komma ifrån att det känns som jag saknar en hel del rent akademisk erfarenhet, som de flesta (alla?) andra har - de är doktorander eller lärare eller forskare eller sekreterare ... medan jag fortfarande enbart har student-erfarenheten.
Det är en styrka att jag har varit mentor själv, för jag kommer in med det perspektivet i bagaget, men samtidigt saknar jag erfarenheter kring undervisning, handledning, den typen av studentkontakt och även vissa rent administrativa/byråkratiska bitar.

Det blev lite små-kikat på mitt seminariematerial på eftermiddagen och jag hann med några trevliga samtal på teologen under dagen. På eftermiddagen blev den en lite kortare handlingstur, men tyvärr hittade jag inte riktigt det jag hade tänkt - och hemresan blev lite mer komplicerad än planerat och tog ganska så lång tid. Vilket gör att jag återigen har varit rejält trött ikväll.

Planen framöver är att ägna morgondagen åt olika typer av förberedelser inför seminariet på torsdag. Jag kommer att behöva en hel del mental förberedelse och uppladdning, men jag vill också kolla och sammanställa vissa mera praktiska ämnesrelaterade saker.

Torsdagen vet jag i nuläget inte alls hur jag ska fixa, faktiskt. Jag vet att ett seminarium (även om det är på forskarseminariet) inte är världens största grej, men för mig känns det oerhört stort, och jag har mycket svårt att se mig själv i en sådan situation överhuvudtaget. På något sätt kommer det ju att gå - jag lär ju inte springa därifrån mitt under seminariet! :) - men jag vet inte alls i vilket skick jag kommer att vara efteråt!
Därför har jag avsatt tid åt en inplanerad nervkollaps under större delen av fredagen! :)

Inga kommentarer: