måndag 27 februari 2012

Terapi på hebreiska!

En helt klart trevlig, GT-inspirerad dag idag! :)

På förmiddagen blev det lite uppsats-inläsning, innan jag åkte in till Lund och fyndade en del på Arkens bokrea. Några chansningar (men för halva priset känns det ändå helt okej), och en Predikaren-kommentar - och så fyndet jag blev mest nöjd med: Tryggve Mettingers The Eden Narrative, som jag länge har velat ha! (Tryggve Mettinger är professor emeritus, jag har "träffat" honom några gånger, men jag tror aldrig vi har blivit formellt presenterade.)

På eftermiddagen blev det hebreiska föreläsning! Yay! Det har känts ganska motigt för mig nu ett tag, jag har inte känt mig i form och haft svårt att orka med och ta tag i saker och ting så jag ska försöka se om lite GT/hebreiska-terapi i form av föreläsningar kanske kan ge mig en extra kick!
Idag avhandlades först och främst nomina med två föränderliga vokaler och det är riktigt roligt att hålla på med det här igen!!! Jag tror och hoppas att terapin kommer att fungera bra! :)

Inget särskilt annat att rapportera, ikväll har vi försökt ordna lite inför mammas besök hit efter påsk, och jag ska försöka boka Karlstad-resan imorgon, tänkte jag (alldeles för trött nu, så risken är att jag bokar en resa någon helt annanstans om jag ska ge mig i kast med SJ och Tågab och Bus4You och Swebus och allt vad det nu kan vara ikväll).

Ingen hebreiska imorgon *snyft*, men väl SI-handledning samt observation av grundkursmentorsmöte, vilket ska bli spännande! Och så en hel del förbund däremellan ...

Inga kommentarer: