fredag 6 juli 2012

Hälsningskort från smartphoto

Så var det dags att få testa fotoprodukter hos smartphoto igen (Klicka HÄR för att besöka deras hemsida!). Smartphoto är en fotobutik på nätet, som inte bara erbjuder vanliga fotokopior utan en mängd andra fotoprodukter, som t.ex. fotoböcker, canvastavlor och fotopresenter av alla möjliga slag.

Den här gången fick jag testa hälsningskort, själva testen gällde de vanliga fotokorten, men det finns flera andra varianter att prova på också, som dubbelvikta hälsningskort eller de nya designerna  bordskort eller visitkort.

Jag måste tyvärr tillstå att jag hade rejält bråttom när jag gjorde mina hälsningskort, då jag kort därefter skulle iväg på semester, och som ni kanske vet är det inte att rekommendera att ha bråttom när man beställer fotoprodukter.
Trots denna brådska var det inga problem att skapa själva produkten, sidorna är pedagogiskt uppbyggda, och det enda jag hade problem med var att själv bestämma mig för vad det var jag skulle ha korten till, samt vilken design och vilka foton jag ville använda! :-)

När man väl har valt storlek på korten (standard för min del, men man kan ju också välja en större storlek om man vill det, och välja mellan stående och liggande kort) var det dags att välja design och det fanns oerhört många olika att välja mellan. I början kändes det som det nästan fanns för många, det kändes oöverstigligt att gå igenom alla och kunna välja, men det finns en mycket smart meny till vänster, där de olika designerna finns kategoriserade - och det gör det hela betydligt enklare!

Jag valde i hastigheten att göra egna vykort utav mina hälsningskort. Jag har varit i London några gånger, är fullkomligt förälskad i staden och hoppas självklart kunna åka tillbaka dit så snart som möjligt - och därför blev det Londonvykort. Det känns fantastiskt roligt att kunna skicka vykort från London med foton som man själv har tagit!! Tyvärr, i hastigheten, hann jag inte leta upp riktigt personliga foton, där t.ex. jag själv var med, och det kan jag ångra lite idag.
Ett tips till andra, som hänger ihop med detta att inte ha för bråttom -  när man väl beställer såna här produkter, se till att de också blir väldigt personliga!!

Några bilder på resultatet av mina hälsningskort kommer här:


Jag är väldigt nöjd med färgerna, jag tycker den blå färgen i designen passar bra med de foton jag valde, även om jag som sagt gärna hade sett lite mer personliga bilder på mina hälsningskort egentligen.

8 kommentarer:

The Darkest Night sa...

vilken kul idé! !:-)
antingen göra sådana här kort och ta med sig när man åker bort, eller göra efter semestern och skicka istället för vanliga vykort!

Tycker dina blev jätte-fina! (och får mig att längta till London ännu mer!)

Jessica sa...

Ja, det är kul att verkligen kunna sätta sin egen prägel på kort man skickar iväg och inte vara tvungen att skicka "färdiga" vykort ...

Hade önskat att jag hade fått lite mer tid till att göra dem PRECIS som jag ville ha dem, men i hastigheten känns de ändå helt okej! :-)

The Darkest Night sa...

Förstår vad du menar, det ÄR irriterande när man känner att man inte har tillräckligt mycket tid för att få något precis som man vill..men jag tycker ändå de är jätte-fina! :-)

Jessica sa...

Exakt - och i och med att jag gör det "för" smartphoto (och får trevliga rabatter och saker i utbyte *hihi*) så är man bunden av att vissa saker ska vara med, det ska skrivas under en viss tidsperiod osv och då blev det stressigt den här gången.
Men kul att du gillar dem, det gör jag med förstås, även om jag inte är 100% nöjd ...:)

The Darkest Night sa...

Hoppas du kan åka till London snart så du får anvädning av de fina korten!

Jessica sa...

Aw, thanks! :) Finns en liten förhoppning om att kanske kunna åka i höst - vore SÅ kul!!!

The Darkest Night sa...

*håller tummarna*

Jessica sa...

thanks! :)