måndag 2 juli 2012

Skönt i sommarstugan

När jag åkte upp till stugan fick jag några sköna dagar för mig själv först, innan pappa och hans familj kom dit.
Det var visserligen en hel del som skulle göras, och i slutändan blev det så att det var jag själv som klippte/röjde ner hela tomten (ca 7000kvm) helt själv. Vi klipper större delen med motorgräsklippare, men eftersom det är skogstomt så får vi köra grästrimmer i utkanterna (ja, det är rätt mycket som vi trimmar ner, vilket tar en hel del tid).
Men det var ändå fantastiskt att vara ute där och jobba i lugn och ro, det var skönt att hålla igång och få saker gjorda, samtidigt som jag kunde ta det i mitt eget tempo och göra som jag själv ville - och passa på att landa och tänka en hel del efter den något arbetsamma vårterminen. Och jag som brukar ha väldigt svårt att sova, sov som jag inte har gjort på många många många år de nätterna jag var där ute! :-)

Några härliga sommarbilder från stugan:


4 kommentarer:

The Darkest Night sa...

skönt att höra att du haft det bra, även om du verkar ha haft mycket att göra!

Jätte-fina bilder!

Jessica sa...

Thanks - roligt att du gillar bilderna!

Och ja, det blir alltid rätt mycket praktiskt att göra i sommaren - nästa omgång blir det förutom kontinuerligt gräsklippande också murande av ny källaringång samt vedförrådsbygge, och kanske lite annat!
Samtidigt är det skönt att hålla igång och göra saker som jag aldrig får chansen att göra annars under året! :)

The Darkest Night sa...

Ja, förstår det... blir ju helt klart omväxlande jämfört med studier :-)

Jessica sa...

Exakt!! Det är faktiskt ganska skönt att göra något som är så totalt annorlunda mot vad man brukar göra!!