fredag 17 maj 2013

Lite av varje

Ja, en lite allmän uppsamlingsanteckning är kanske inte helt fel, nu när det var så länge sen bloggen var igång ...

Som jag har varit inne lite på tidigare, så har 2013 hittills inte fungerat fullt så smidigt som jag har hoppats. Jag vill inte gå ut här med detaljer, då mycket utav det som har hänt och det som har påverkat mig är mycket personligt, och i alla fall till viss del har att göra med min hälsa. Det har i sin tur påverkat andra saker, och det har varit ganska många svackor och kämpiga perioder under året hittills - men jag hoppas förstås på att det ska börja vända så småningom.

Just nu tror jag att jag har hamnat i min sedvanliga vårdepression ... Den brukar inte komma så här sent på året, men å andra sidan har ju våren varit väldigt sen i år, så det kanske är därför. Det är svårt att försöka förklara en vårdepression, jag vet inte varför jag mår så dåligt på vårarna, men jag har gjort det under många år nu. Tidigare har jag känt av nån slags icke-diagnostiserad allergi på vårarna (känns konstigt att kalla det för pollenallergi då jag inte hostar, nyser, snorar eller har problem med ögonen, utan bara har oerhört svårt att andas - men vad det annars skulle vara vet jag inte), men det har fungerat bra i år - däremot är jag oerhört ledsen och nere och apatiskt till humöret just nu, och det finns inte någon självklar anledning till det ...

Jag har sökt en riktigt drömjobb nu också - och väntar fortfarande på att höra hur det går. Egentligen vore det helt enkelt för bra för att vara sant om jag faktiskt skulle få det, men det är svårt att låta bli att fundera och grubbla och hoppas i massor! Det är ett jobb som samordnare på avdelningen Pedagogiskt stöd vid Lunds universitet, där man tar hand om och hjälper studenter med olika typer av funktionsnedsättning, så att de ska kunna klara av sina studier på bästa möjliga sätt.
Jag hade själv en mentor från Pedagogiskt stöd (som dock hette något annat då) när jag kom tillbaka från min sjukskrivning och jag har ju erfarenhet av mentorsarbete ... och det vore ett såååå fantastiskt roligt och spännande och givande arbete. Men man vågar väl inte riktigt hoppas på för mycket.

Nu i helgen hade jag besök utav Annika, vi såg på Skandinavien-premiären utav konserten "Three Phantoms" - men jag kommer att göra separata inlägg om helgen, och om konserten, liten senare.
Efter konserten har jag blivit lite halvt sugen på att starta upp en musikalblogg ... den här bloggen är ju på svenska, men det känns mer naturlit att skriva reviews av musikaler eller konserter på engelska ... Skulle vara kul att också kunna samla intryck just från musikaler/musikalfilmer/musikalkonserter på ett och samma ställe. Vissa musikaler och konserter har jag bloggat om, men jag har ju sett en hel del innan jag började blogga, och om jag kan hitta dagboksanteckningar om dem borde jag kunna återskapa lite grand utav dem i alla fall ...
Jag har inte riktigt bestämt mig än, jag får klura lite på det ett tag ...

Avslutar med lite foton från en promenad den 2 maj:




Fotat med min Nikon CoolPix L23 och min mobil (Xperia Arc S).

5 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Jag hoppas du mår bättre snart! *kram*

Fina bilder! :)

Det vore helt klart om du började med en musikalblogg!
Trots att det är mycket jobb så (tycker jag) det är väldigt bra att ha alla recensioner samlade på ett ställe, plus att man då verkligen ser till att skriva om alla musikaler man ser.

Jessica sa...

Tack! *kram* Tror jag känner mig lite bättre, men vågar inte riktigt tro på det förrän det känns lite mer stabilt!

Kul att du gillar bilderna!

Ja, är lite sugen på en musikalblogg. Förstår jobbet med den förstås,men som du säger, ett jättebra sätt att samla allting på. Jag skulle gärna vilja samla ihop även "gamla" musikaler jag har sett där, visserligen blir det ju efterhandskonstruktioner i viss mån, men ändå lite kul att samla ihop dem, och kanske också recensioner av musikalfilmer och så ... vi får se, jag klurar fortfarande på det! :)

The Darkest Night sa...

Go for it!! :) Skulle gärna läsa din musikalblogg! :)

Jessica sa...

Aw, thanks! :)
Lär ju inte bli förrän i höst nu, eftersom våren har varit helt galen och jag är borta större delen av sommaren - men det kan nog mycket väl bli en musikalblogg när jag kommer hem för gott i augusti igen! :)

The Darkest Night sa...

Ser fram emot det - vore jätte-kul att läsa! :)