fredag 23 maj 2014

Återblickar

De flesta inläggen den senaste tiden har varit återblickar, för det mesta med bilder jag gärna vill dela med mig utav - men nu tänkte jag försöka att komma igång med lite mera aktuella, och textbaserade, inlägg! :)
Vissa saker kommer visserligen att gå tillbaka en del i tiden, och kommer att kunna klassificeras som återblick (jag skulle t.ex. vid tillfälle vilja göra ett ordentligt inlägg om min masteruppsats, eftersom den har präglat en stor del av mitt liv under väldigt lång tid), men för det mesta hoppas jag nu kunna göra lite mera 'up-to-date' inlägg.

Tyvärr mår jag inte alls bra just nu, så vi får se hur mycket jag orkar med och när. Jag har även tidigare känt av pollenallergi lite grand, vid vissa tillfällen, då främst i form av andningssvårigheter - men i år har det slagit till fullständigt!
Jag hade en riktigt jobbig period för ca en månad sedan, och nu har jag näst intill varit helt liggande i en vecka - med andningssvårigheter, bröstsmärtor, yrsel, snuva, rinnande näsa, kliande ögon, hosta och nysningar ... och en del andra symptom. Samtidigt har jag varit tvungen att åka till Lund i princip varje dag den här veckan, vilket har gjort att istället för att bli bättre och bättre har jag nästan blivit sämre och sämre istället.
Den extrema värme (ja faktiskt, för att vara i maj månad!!) vi har haft den här veckan har verkligen förvärrat hur jag har mått också. Jag far oerhört illa av värme i vanliga fall, och nu med alla allergisymtom ovanpå värmen har jag verkligen mått dåligt!! Jag har på drygt tre dygn nu aldrig haft under 27 grader inne i lägenheten, mitt på dagen har jag uppåt 35 grader varmt - och jag börjar fara illa när temperaturen närmar sig 20 grader.

Jag vill verkligen försöka få igång bloggen nu, och jag hoppas att jag orkar med att skriva åtminstone några inlägg redan nu ikväll, så jag känner att jag är lite mer "på g" i alla fall - men som sagt, slår allergisymtom, extrem trötthet och/eller extrem huvudvärk till så vet jag inte hur mycket jag orkar.

Inga kommentarer: