söndag 2 september 2012

London Calling ...

Ja, igår blev det en gång för alla bestämt - det BLIR faktiskt en London-resa den här hösten!! :)
Jag har haft det i bakhuvudet ganska så länge, men jag har inte vetat om det skulle funka, om det skulle gå att planera, om jag skulle ha råd ... men sen bara blev det så att jag började kolla mera ordentligt igår - och lyckades hitta billigt flyg från Malmö och billigt hotell ... och då blev det bara bokat ... *gulp* :)

Det ska självklart bli fantastiskt roligt att åka, jag har inte varit i London sedan Annika och jag var där sommaren 2009 och jag har faktiskt ända sedan dess känt att jag VILL åka helt själv för jag tror att jag skulle klara av det på ett hyfsat bra sätt nu (jag gjorde en kortresa till London själv redan 2004 men det var på tok för tidigt och det var inte en bra resa ...)!

Än så länge är ingenting inplanerat alls faktiskt, det blev bokat när jag väl hittade möjliga och billiga alternativ, så vad jag ska hitta på när jag väl är där återstår att se! :) Les Misérables är ju HELT givet, det går inte att åka till London och inte se den - men det vore roligt att se någon mer musikal. Hade SÅ gärna velat se Peter Jöback i Phantom of the Opera, men det är ju för sent nu (han gjorde sin sista dag idag *snyft*) .... hade också mer än gärna velat se Philip Quast men typiskt nog verkar han jobba i Australien nu i höst. Ja ja, jag hittar säkert nåt kul!

Jag är rejält nervös för den här resan, det är minst sagt att gå utanför min egen "comfort zone", men jag tror samtidigt det är helt rätt att göra det här, jag tror det är rätt resa, rätt resmål och det ligger rätt i tiden - så jag får satsa allt jag har och hoppas att jag kan ro det i land på ett bra sätt!

Det känns som det blir en förhållandevis lång resa, jag åker måndagen den 24 september och kommer tillbaka på lördagen, men jag åker måndag eftermiddag (känns inte optimalt att komma fram till hotellet sent på kvällen, men det var de enda flighter som fanns från Sturup så ...) och hem lördag morgon (planet går vid lunch) så både måndagen och lördagen går ju i princip bort.

Jag lär återkomma till temat London på bloggen även framöver, då resan blir mer och mer strukturerad! :) Det blir ingen "Dagens bild" idag, däremot en passande video - "London Calling" med The Clash! :)


Inga kommentarer: