lördag 1 september 2012

Intensiv vecka!

Ja, den gångna veckan har varit minst sagt intensiv!!
Det har hänt tämligen mycket och det har väl varit både bra och mindre bra saker - även om de bra sakerna helt klart har övervägt!

Det har ju varit stort fokus på SI nu, i och med att terminen hos oss startar på måndag. Det kanske största som veckan förde med sig var att mentorsbemanningen för hösten nu en gång för alla är helt spikad, och vi kommer att få ett toppenbra gäng med mentorer!! Det känns fantastiskt skönt att det är fixat då det länge saknades två mentorer, vilket var mindre bra. Men nu behöver jag inte oroa mig och fundera över det i alla fall.

Annars var det mycket att "stämma av" med SI förra veckan. Vi kommer att ett lite annorlunda SI-koncept på ett internationellt masterprogram, och det var inte alldeles lätt att klura ut hur vi rent praktiskt skulle lösa det, så det har varit en del möten och samtal kring det - nu tror jag det har löst sig även om vi inte har kommit så långt som till kontraktsskrivning där än.
Jag har haft ett introducerande möte med mentorerna också, så vi har lite mera konkret dragit igång där - skrivit kontrakt, börjat prata om vad som gäller inför terminsstarten och så - funderat kring upplägg på olika kurser med SI ... ja, det känns som vi är igång nu!

Ska försöka komma igång med uppsatsen ordentligt imorgon också, så jag även jobbar med den. Även om nästa vecka också kommer att bli intensiv med kursstart och så är det inte lika mycket som är inbokat och som ska göras rent konkret kring SI, så jag hoppas att arbetet med uppsatsen kan dominera under nästa vecka.

Även bortsett från universitetet, uppsatsen och SI-arbetet har i alla fall slutet av veckan varit intensiv på flera olika sätt - men jag ska göra lite separata inlägg om det tänkte jag! De kommer att komma under kvällen! :)

Dagens bild:
Ett av mina favoritkort på M. Från sommaren 2008.


 

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

låter som du haft fullt upp! Lycka till med allt!

Superfin bild på M!! Love it!!

Jessica sa...

Thanks sis! :)
Det lär bli en sån höst, så det är nog bara att vänja sig tror jag! :)

Gillar också bilden jättemycket, en riktig ögonblicksbild som faktiskt blev bra! (inte alltid det blir så ...)