tisdag 28 augusti 2012

Nu är vi igång!

Jepp, nu är veckan igång på allvar ...

Gårdagen fokuserades nog mest på det grundkursmöte som var inplanerat på förmiddagen, där jag och en av mentorerna också var med. Jag är fortfarande ganska spänd och nervös i sådana situationer, trots att vi inom SI har en tämligen liten del av den här typen av möten. Det är ändå jättebra att vi får möjlighet att sitta med, grundkursen har ändrats många, många gånger sedan jag läste den (vågar inte ens berätta hur länge sedan det är! *lol*) och det känns jättebra att få vara med och lära sig hur kursen ser ut nu, vilka diskussioner som drivs o.s.v.
Det blev mycket fokus på saker som mentorsverksamheten inte hade värst mycket att göra med, men som sagt, det är ändå bra att vi kan vara med och lyssna till diskussionerna.
Lite roligt var att min grekiska-lärare dök upp, han har varit ett år i USA nu så jag har inte sett honom på länge - vi fick inte möjlighet att prata så mycket, men han är involverad i flera kurser där vi kommer att ha SI under hösten, så jag misstänker att vi kommer att träffas fler gånger!

Vi åt en gemensam lunch efter mötet, vilket också var lite roligt, då det blir diskussioner under lite mer avslappnande förhållanden då!
Tyvärr kom jag därifrån med en riktigt otrevlig huvudvärk - jag försökte att varva ner och häva den på teologen, men insåg att det inte fanns en chans. Jag fick istället åka hem och ägna mig åt massiv huvudvärksbearbetning i några timmar, sedan blev det en tur till frissan för klippning, och sen en tur för att hämta ut paket!

Dagen idag har varit lite lugnare, och tack och lov inte så mycket huvudvärk, trots att jag sov väldigt dåligt inatt.
Det har varit en hel del turer angående mentorsbemanningen till hösten, jag har haft svårt att hitta vissa mentorer, trodde en tjej kunde/skulle vara mentor i höst när hon inte kunde det ... Dagen idag har till stor del ägnats åt det, och det verkar vara löst nu. Ska träffa en tjej imorgon bitti och fungerar det som det verkar och jag hoppas så SKA mentorsbemanningen vara helt klar! Not before time, med tanke på att terminen officiellt drar igång på måndag! *phew*
Det blev också en del praktiska småsaker fixat idag, koll av enkäter, koll av kontrakt mm.

Jag har en rätt så tuff dag imorgon, så jag hoppas få sova lite bättre inatt!
Det blir träff med en ny mentor, förhoppningsvis ett samtal med en av våra ekonomer, en himla massa mailande till en himla massa folk, vi har det första mötet för alla mentorerna kl. 12, då all information inför terminsstarten ska gå ut, och vi ska skriva kontrakt. Jag räknar med att vi håller på en timme, sedan kvart över ett ska jag träffa två personer som är inblandade i vårt internationella masterprogram, då vi ska bedriva en slags SI även där ... och jag behöver kolla upp och stämma av med dem hur vi ska lösa det på bästa sätt ...

Och sen får jag eventuellt åka hem och börja ladda inför torsdagen - men då är det förutom den sedvanliga mailattacken  - som numer sker varje dag - bara ETT möte inplanerat!

Dagens bild:
Stämningsfulla moln utanför balkongen! (12 november 2010)

 

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

wow! Riktigt cool bild!!

Jessica sa...

:) Jag gillar den själv, tycker om ljuskontrasterna i den!