lördag 11 augusti 2012

Baldersnäs

Ca fyra mil sydväst om Åmål, alldeles utanför Dals Långed, ligger Baldersnäs Herrgård. Jag följde med pappa och hans familj på en utflykt dit under sommaren, och jag måste säga att jag verkligen rekommenderar ett besök. Det ligger inte så långt från sommarstugan och jag har varit där några gånger tidigare, men det var länge sedan nu, och jag hade glömt bort hur otroligt vacker det är.

De har en enorm park med ädelträd som är alldeles fantastisk att vandra i, och är man intresserad finns ofta informationsskyltar om olika särskilt ovanliga träd eller speciella delar av parken. Vi stannade inte så jättelänge, vi gick runt i parken, fikade på den mest underbart gulliga lilla ö, dit man fick gå över små charmiga broar - men jag hade helt klart kunnat vandra där i många många timmar, och jag hoppas på ett återbesök nästa sommar.

Det blev en hel del bilder tagna under den förmiddagen, jag har försökt att begränsa mig något i alla fall! :-)





En alldeles enormt stor Alm, vilket förstås är uppskattat av den här familjen! :-)








Bilder ut mot den söta lilla ön, samt bilder från ön, på ön - och förstås på två fina tjejer på ön! :-)




Även mot slutet av rundvandringen hittade vi en stor Alm, som blev ett fint klätterträd. Så härmed presenteras 'En Alm i en alm!' (alternativt 'Två Almar i en alm!') :-)



Och så lite lek i lekparken på slutet!

3 kommentarer:

The Darkest Night sa...

verkar vara en jätte-fin plats!
Bilderna är ju SÅÅ fina!! Dels landskapsbilderna men även bilderna på dina systrar så klart!!
Särskilt bilden på M på bron och i trädet! Fantastiskt fina och lite mystiska! Du måste rama in dem!
Den där I sitter på bänken är supercharmig också !:)

Jessica sa...

Kan verkligen rekommendera besök på Baldersnäs, det är superfint! Ska försöka åka tillbaka vid tillfälle, det blir inte så att man går jättelänge när vi är hela familjen, men det vore kul att kunna gå lite mer i lugn och ro också.

Verkligen roligt att du gillar bilderna, blev också nöjd med i alla fall en del av dem. Känns som jag har en hel del förstoringar/inramningar/scraps att fixa till efter den här sommaren! :-)

The Darkest Night sa...

Verkar jätte-fint!

Ja, bilder är hur fina som helst!! good job! :)