måndag 20 augusti 2012

Varmt, varmare, varmast

Den här dagen har till stor del präglats av en tryckande kvalmig och otrevlig värme ... vilket har gjort att jag har dragits med en elak huvudvärk och rejäl andnöd större delen av dagen.
Vissa saker har inte alls gått som jag hade tänkt mig, medan andra har fungerat lite bättre. Man kan väl säga att jag i alla fall har dragit igång SI höstterminen 2012 nu, och det känns bra. Det har gått iväg ett antal mail under dagen idag, och jag har till och med fått vissa svar och känt att jag har kommit vidare i vissa frågor ... och det är ju inte helt fel.
Det är fortfarande en hel del som ska fixas och ordnas och hinnas med de kommande veckorna, men så är det ju alltid inför kursstarten, och det känns i alla fall bra att ha dragit igång nu.

Tyvärr påverkar värmen mig mycket negativt, framför allt när det är så här varmt. Min lägenhet ligger i sydvästläge, och på eftermiddagen idag hade jag 42.5 grader varmt i köksfönstret - det är INTE ok!!! Nu verkar det bli svalare mot mitten och slutet av veckan och jag hoppas verkligen att prognoserna stämmer för en gångs skull. Jag har otroligt svårt att få saker gjorda när det är så fruktansvärt varmt och det blir en ansträngning bara att flytta sig från ett rum till ett annat.

Jag ska försöka att uppdatera bloggen regelbundet framöver, även om jag förstås inte kan lova något. Just nu arbetar jag med att åstadkomma ganska så stora förändringar i mitt liv, på ett väldigt personligt plan. Det mesta av detta är alltför privat för att jag ska vilja skriva om det öppet på bloggen och därför kan vissa av inläggen kanske kännas ganska kortfattade och lite torra och tråkiga. Jag tycker, som jag skrev tidigare vid något tillfälle, att det är roligare med en blogg som är mera personlig, men det är självklart en balansgång man går, och vissa saker känner jag verkligen inte att jag vill ta upp på bloggen ... men förhoppningsvis blir det något intressant kvar att läsa om ändå! :-)

Dagens bild:
Jag, M. och I., strax innan I:s dop! :)
I är ca fyra månader, och M. är snart tre år! Tänk så små de var då!! 


5 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Hoppas ni får svalare väder snart! (jag hade visserligen 40 grader på balkongen förra veckan, men lägenheten brukar vara sval ändå, som tur är..)

Superfin bild!! M ser verkligen ut att vara nöjd! I ser lite mer försiktig ut....men såå söta båda två!!

The Darkest Night sa...

Ok, blandade ihop initialerna... sorry! tvärtom ska det vara så klart!

Jessica sa...

Vi har haft lite svalare nu i slutet av veckan, men det är fortfarande fruktansvärt kvalmigt ute, vilket jag inte gillar alls!

Gillar också bilden, känns inte som det var så himla länge sen heller (how time flies!)! Det tog ett tag innan I riktigt accepterade henne, hade bara varit uppe när hon var typ 10 dagar gammal, men när hon väl fick lite tid på sig funkade det bra att sitta i mitt knä! :)

The Darkest Night sa...

Hoppas det fortsätter gå åt rätt håll i alla fall...September är väl officiellt en höst-månad så borde innebära svalare väder :)

Jessica sa...

*håller tummarna*
Temperaturmässigt ÄR det tack och lov bättre, men det är fortfarande nåt i luften som gör att jag ofta får svårt att andas! :/