söndag 12 augusti 2012

"Turist" i Karlstad

Ja, trots att jag har bott i Karlstad i ca 17½ år så blev jag lite turist där den här sommaren! :-)
Jag kommer ju oftast dit för att hälsa på mamma respektive pappa och hans familj, och det är otroligt sällan som man är nere i stan. Ska man handla blir det oftast det större köpcentret ute vid Bergvik, där det nu också finns IKEA, och om man någon gång åker ner till stan är det oftast för att man har ett ärende dit, uträttar det och sedan åker hem igen.

Men när jag hälsade på mamma vid tillfälle i Karlstad i sommar tog vi faktiskt bara en utflykt ner på stan. Vi hade inte möjlighet att gå grymt länge, men det blev en härlig tur ut runt Sandgrundsudden och lite vandring inne i stan också, och det var riktigt roligt faktiskt. Skulle gärna vilja göra om det vid tillfälle.

Lite bilder därifrån:


12 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Karlstad verkar vara en jätte-fin stad!
Har för mig att vi stannade där när vi var på sklolresa i värmland i 6:am, men lite osäker...

Dakota sa...

Jag gillar Karlstad - en jättefin stad! :)
Var där rätt mycket när jag var liten. Och var där (i ett par timmar) för några veckor sedan :)

Jessica sa...

The Darkest Night:
Man har nog varit lite hemmablind tror jag, jag har aldrig riktigt funderat över Karlstad så, men det ÄR faktiskt riktigt fint när man går omkring nere i centrum! Nån sommar får du komma till sommarstugan och hälsa på så får vi ta en dagsutflykt till Karlstad! :-)

Dakota: Kul att du gillar Karlstad - lite roligt att du var där som liten, vem vet, vi kanske t o m har sett varandra utan att veta om det?! LOL!
Coolt att du var där i sommar också! :-)

The Darkest Night sa...

Låter som en trevlg idé! :-)

Jo, man ser sällan det som är fint i den stad man bor i.. tyvärr..

Jessica sa...

Jepp, då kan vi ju passa på att åka till Baldersnäs också! :)

Det är sant, och synd faktiskt, för ofta har man mycket fint alldeles inpå husknuten som man inte reflekterar över direkt!

The Darkest Night sa...

Ohh..det där låter som en trevlig plan! :-)

Ja man blir verkligen hemmablind...går samma gator fram och tillbaka varje dag och ser inte riktigt nåt...lol

Jessica sa...

Ja, det borde vi försöka ordna faktiskt, kanske nästa sommar?
Vi får nog investera i en hyrbil åtminstone nån dag, annars blir man väldigt isolerad, men det borde ju gå att lösa! :)

The Darkest Night sa...

Låter bra! :-) vore jätte-kul! :)
Ja, det låter bra.. :)

Jessica sa...

Kul!!! Vi får försöka ordna det på nåt sätt! :)
Tar vi en tur till Karlstad får vi se om du inte kan träffa dina ... eh ... halv-halv-systrar ... eller vad ska vi kalla dem?! LOL!

The Darkest Night sa...

Låter bra :)

Vore jätte-kul att träffa dem!! Kvarts-systrar eller vad blir det? haha!

Jessica sa...

Hehe, tja, kvarts-systrar, varför inte? ;-)

The Darkest Night sa...

works for me !:)