lördag 11 augusti 2012

Utflykt till Båstad

Den 28 juni gjorde jag och Annika en dagsutflykt till Båstad. Det var verkligen roligt att vi kunde planera in något under sommaren, vanligtvis har jag svårt att planera saker då eftersom det brukar bli ett ganska så intensivt farande mellan sommarstuga, Karlstad och Skåne, och vi ofta har en hel del projekt som ska försöka fixas och slutföras.

Vi träffades i alla fall i Båstad, och hade riktig tur med vädret då det var soligt och varmt. Jag hade lyckats packa med mig (i vanlig ordning) försenade födelsedagspresenter, så det öppnades paket först av allt! :-)

Erfarenheten har sagt oss att spontanitet inte fungerar värst bra när Annika och jag är tillsammans, men vi hade inte riktigt haft tid att planera i detalj, och vi tyckte nog båda två att vi borde klara av att träffas på stationen, gå lite längs stranden, gå lite i stan, äta lite lunch och åka hem - utan att vi skulle behöva planera det in i minsta detalj. Vi hade fel!

Dagen började bra dock, vi hittade från stationen ner till stranden utan större problem alls, och det var otroligt fint och mysigt att gå där och titta! Vi gick längs stranden hela vägen bort till själva hamnen och samhället och tänkte sen försöka leta upp nåt bra lunchställe ... helst inte mitt nere i hamnen där det både var en hel del folk och förmodligen också var tämligen dyrt.
Vi lyckades - vilket man har en tendens att göra när man inte planerar ordentligt! - hamna säkert bara någon gata snett hela tiden, för vi lyckades i princip inte hitta någonting alls. Vi fick i oss något att äta, till slut, men det var väl knappast vad vi hade tänkt oss!

Vi var rätt varma och trötta efter lunch-letandet, så vi bestämde oss för att i sakta mak leta oss tillbaka till järnvägsstationen och sitta där och prata istället, tills våra respektive tåg skulle gå. Tur att vi tänkte på det såpass tidigt som vi gjorde!

Järnvägsstationen låg högt, i förhållande till havet och stranden, så vi skulle gena ... uppför ... Vi hittade en trevlig trappa som gick  uppför - och uppför - och uppför. Vilket ju lät bra. Ända tills vi kom till en återvändsgränd.
Vi fick gå tillbaka, och hittade en bilväg som gick uppför. Och uppför. Och uppför. I brännande sol.
När vi knappt orkade ta ett steg till stannade vi för att orientera oss - var det verkligen så här brant uppför, och så här långt, till stationen?
Svar: nej.
Vi fick istället gå tillbaka nerför, och nerför, och nerför alla trappor, och ner i samhället och vika in på en annan väg och gå på ett annat håll, och SEN klättra bara lite uppför, innan vi kom till stationen.
Vid det laget var det inte mycket energi kvar hos någon av oss tror jag, men motionen för dagen var ju avklarad i alla fall! :-)

Vi tog det lugnt på stationen tills det var dags att åka, tyvärr var Annikas tåg ganska så försenat, och sånt är alltid trist. Men trots missöden var det en bra dag, och det var verkligen roligt att träffa Annika igen ... men tills nästa gång måste vi nog se till att planera!! :-)

Urval av foton från Båstad:


5 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Kul att läsa om vår dag!
Håller med dig..nästa gång ska det planeras ordentligt!!
(är det Malmö nästa gång tror? har dålig koll på allt just nu..vi får reda ut våra planer nån dag lol)

Dina bilder blev superfina!!

Jessica sa...

Jepp, vi MÅSTE helt enkelt planera!! Kan nog vara Malmö nästa gång?! Kanske?! Har verkligen dålig koll, känns som jag dumpade alla planer på dig i våras och nu har jag ingen aning om nåt! LOL! Jepp, vi måste börja planera vid tillfälle!

Aw, kul att du gillar bilderna!

The Darkest Night sa...

LOL!! Låter ju spännande i och för sig... jag kan ju lura iväg dig på vad som helst då! LOL

Jepp, har kollat och (som det ser ut nu) är det Malmö nästa gång..
Kan nog vara bra att försöka planera upp saker ganska snart..dels detaljer runt det vi har planerat redan, och även kolla om det var nåt mer vi skulle ses...

Har du bestämt hur du vill göra med A Little Night Music förresten? Tänkte boka snart... för rätt säker på att jag vill se den...

kanske kan ses nåt online, eller försöka lösa det via mail?

Jessica sa...

LOL! Jepp, du kan nog dra iväg mig på vad som helst nu, påstår du att vi fixade det i våras köper jag nog det mesta! :D

Tror också det är klokt att börja planera och strukturera snart, vi kan väl ses om vi kan träffas nåt online, kanske nu under helgen? (mitt MSN strular ibland, men jag ska försöka övertyga det om att samarbeta!)
Ska fundera på A Little Night Music också, har inte riktigt hunnit med det än, men förstår att du vill boka snart!

The Darkest Night sa...

Ja du skulle bara veta hur mycket vi har planerat, haha! :)

Låter bra! jag har i stort sätt alltid msn på om jag är online (men kan sätta igång yahoo om du tror det funkar bättre?),...mår rätt dåligt men är online lite grann i helgen i alla fall skulle jag tro.

ok, ja bra om du funderar ang A little night music...