söndag 26 augusti 2012

Upp och ner

Det är verkligen inte meningen att inläggen ska komma veckovis här på bloggen!! *skäms lite* Vi får väl se om jag kan bättra på det lite grand, men med tanke på hur intensiv kommande vecka är vet jag inte riktigt hur mycket energi det kommer att finnas kvar till bloggande ...

Veckan har varit väldigt upp och ner faktiskt, och det har blivit lite jobbigt. Jag har lite svårt för att fixa det när det blir tvära kast mellan bra och dåliga saker, och jag känner själv att jag fortfarande inte riktigt har kommit in i "rätt tänk" här nere, framför allt vad gäller mentorsverksamheten, som nu kommer att dra igång med full styrka!

Det är minst sagt mycket att fixa och ordna nu, vissa saker har blivit mer komplicerade än vad de hade behövt vara p g a att jag inte riktigt fixade allt det jag skulle fixa i våras ... jag har svårt att bara klandra mig själv för det i och för sig, då jag vet att maj och juni var fasansfullt arbetsamma månader för mig, och jag verkligen inte orkade göra mer än vad jag gjorde. Men faktum kvarstår att det gör vissa saker tämligen komplicerade att lösa nu.

Det har blivit ett intensivt mailande med riktigt många personer, och allt är inte löst än. Men jag hoppas att under måndag-tisdag få fixat det sista av det som fortfarande är osäkert och jag håller alla tummar för att det kommer att fungera så som jag har tänkt det (håll gärna tummar, ni också!).

Igår blev det en ordentlig långpromenad faktiskt. Jag använder mig av appen Funbeat som bl.a. mäter tid, sträcka och hastighet man går, mest som en kul grej. Jag gick upp till havet, tog en liten paus med några foton, och gick tillbaka - och totalsträckan blev 10,5 km. Inte så illa, eller hur?
Lite foton från havet:



Vädret var som synes inte något vidare ...
På väg hem gick jag igenom min "rabbit garden" - har nu inte bara en "secret garden", utan även en "rabbit garden", ett grönområde mitt i stan där det bor rejält många harar. Igår när jag gick igenom där såg jag 27 stycken!! (Häromdagen när jag gick där såg jag faktiskt, tro det eller ej, 42 harar!!!)
Sen, precis när jag kom hem, bröt solen igenom, och det blev SÅ fint foto-väder - typiskt!!! Jag pallade verkligen inte att ge mig ut igen (1 mils promenad räckte gott!), men jag experimenterade lite med min systemkamera på balkongen! :) Det blev foton både med standard- och zoomobjektivet, och så lite olika ljusinställningar - tycker själv det blev ganska så häftiga bilder! :)



Jag bävar som sagt lite inför nästa vecka, som kommer att bli otroligt intensiv och fylld av utmaningar för min del - samtidigt måste jag helt enkelt ge mig i kast med det här, och någonstans djupt inom mig vet jag ju faktiskt att det är det här jag vill med mitt liv, att jag är på rätt plats och att det är här jag vill vara ... något som är värt att ha med sig när det känns tufft!!

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

10.5 km är verkligen inte illa! Imponerad!

Jätte-fina bilder!!

Jessica sa...

Kul att du gillar bilderna! :)

Ja, 10,5 km kändes i benen sen kan jag säga! :) Var smått plågsamt att gå sista kilometern eller så ...