fredag 10 augusti 2012

Borta bra - Hemma bäst!

Jag börjar nu äntligen känna mig "hemma" på riktigt igen. Jag har visserligen varit här hemma sedan i måndags, men pappa och hans familj körde ner mig och stannade på en liten mini-semester, de åkte igår så det är ändå först nu jag börjar hitta tillbaka till mitt liv här hemma igen.

Sommaren har över lag fungerat bra tycker jag, men ibland kan det kännas lite ansträngt att sommaren är SÅ otroligt skild från resten av mitt liv. Det är inte bara negativt, det har många fördelar också, men det blir lite jobbigt med en såpass stor omställning som det ändå är, både i början och i slutet av sommaren.

Gårdagen var tämligen jobbig faktiskt, jag hatar avsked, och det blir inte lättare med åren heller - så den dagen fick mest bara gå ....
Idag har jag försökt att mera aktivt komma tillbaka till mitt liv här, och jag kommer även att ägna helgen åt det. Komma i fas här hemma, jag har en del att bearbeta kring sommaren och inför hösten, jag har massor att blogga om och många bilder att lägga upp o.s.v., och planen är att köra igång till 100% med saker som SI och uppsats på måndag morgon.

Det kommer att komma blogginlägg här lite då och då under helgen, skulle jag tro, så håll gärna lite utkik. Skulle vilja få igång bloggen lite mer under hösten och skriva i den mera regelbundet, men först och främst gäller det nu att komma i kapp med sommarens inlägg!

Dagens bild:
På skogspromenad!
 


7 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Skönt att du är tillbaka - har saknat dig!
Hoppas du haft en härlig sommar!!

Jessica sa...

Aw, har saknat dig med!!
Har haft en riktigt bra sommar, hoppas din också varit bra!!

The Darkest Night sa...

aw!

Låter bra! :-)

Sommaren har varit blandad..mått ganska dåligt, och det har varit en del besvikelser, men även en del som varit trevligt. Ska se till att styra upp nästa sommar snarast så den blir bättre.

Jessica sa...

Skönt att höra att vissa saker varit bra i alla fall. Och klokt att redan nu börja fundera över nästa sommar, vi får hoppas att den blir bättre! :)

The Darkest Night sa...

Ja, kommer vara väldigt noga med att planera saker i god tid i fortsättningen..dels händer det sällan nåt om man inte planerar..och delas funkar spontana saker inte så bra för mig..tyvärr..

Jessica sa...

Tror det är mycket klokt!!

The Darkest Night sa...

:-)