lördag 18 augusti 2012

Första veckan

Ja, den första veckan av hösten har faktiskt inte varit något vidare - jag antar att det är därför jag inte har haft mycket energi över till bloggen.
Jag har försökt dra igång så smått, både med SI och med uppsats, men tyvärr har det varit en sån vecka där det känns som allt går en emot. Ju mer man försöker desto mer krånglar det, och sånt är aldrig roligt. Det känns inte heller något vidare att inleda hösten på det sättet, måste jag säga ...

Nu har det varit en bättre dag idag i alla fall och det känns som jag kan få en överlag bra helg, där jag jobbar för att strukturera och förbereda så mycket som möjligt, och så hoppas jag att nästa vecka blir lite mera konstruktiv och fungerar bättre.
Jag hoppas också att fler folk på teologen faktiskt kommer tillbaka nästa vecka, för det är en hel del att ta tag i, frågor att ställa och möten att organisera och förbereda för nu, och det är svårt när man inte får tag på folk!

Jag avslutar med några bilder från en morgonpromenad jag tog häromdagen:


4 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Jätte-fina bilder! (secret garden?)

Jessica sa...

Thanks!
Yup, Secret Garden! :)

The Darkest Night sa...

Nice! Hoppas jag får möjlighet att se den i höst :)

Jessica sa...

Ja, vi får försöka ordna det - förutsatt att det inte har vissnat för mycket! :) (får hålla tummarna för en förhållandevis varm höst!)