söndag 15 april 2012

Min lilla Lurve

15 november 2010 ~ 15 april 2012

Ofattbart att min Zorro har varit borta i 17 månader nu!!




Det har, som nämnts i tidigare inlägg, varit några röriga veckor, och dagen idag har ägnats åt att komma i fas så gott det nu går inför nästa vecka - men tankarna har gång på gång hamnat hos Zorro istället. Jag hade faktiskt inte en tanke på att sorgearbetet skulle ta så lång tid och att smärtan skulle vara så skarp så länge. Eftersom han faktiskt blev så gammal (13½ år är riktigt gammalt för en såpass framavlad raskatt) visste jag själv att när han väl blev dålig skulle jag inte låta honom gå igenom en massa behandlingar eller operationer eller så, utan då var det färdigt, och jag inbillade mig väl att jag på något sätt hade förberett mig i förväg på hans död i och med det. Gissa om jag hade fel!!
Det är fortfarande oerhört arbetsamt att tänka på honom, och att åka förbi Smådjurskliniken där vi sa hej då för sista gången, och det är tungt att känna att allt det praktiska som faktiskt går lättare nu, går lättare på bekostnad av honom ...

Jag ska inte göra ett för långt inlägg om detta, men jag vill inte heller sopa under mattan att jag fortfarande sörjer något alldeles otroligt, trots att det snart har gått 1½ år ... *tårar*

Inga kommentarer: