söndag 15 april 2012

Påskhelgen

Påskhelgen i år spenderades hos pappa och hans familj. Jag åkte upp på Skärtorsdagens eftermiddag, och efter totalt trafikkaos i Göteborg lyckades jag, mot alla odds, komma med rätt buss norrut och anlände i Karlstad vid åtta-tiden på kvällen. M och I hade fått stanna upp lite längre så de var med pappa och hämtade mig och fick vara med och äta lite extra kvällsmat med oss på kvällen - mysigt!!

På Långfredagen var det genomtrist väder - snöstorm!!! - men vi tog en tur till IKEA vilket var riktigt roligt. Det var ganska länge sen jag gick på IKEA i lugn och ro - och jag hittade en bra tavelram, ett nytt överdrag till min soffa och fick tag på ett riktigt snyggt och praktiskt skrivbord, helt perfekt!
På väg mot kassorna hittade M och I en liten trädgårdshörna som de genast provsatt (och de provade självklart också den vackra solhatt som låg där!) - ser det inte mysigt ut?! :)




På långfredagens eftermiddag var det dags för påskpyssel:




Vi tog en kortare tur ut till sommarstugan under påskafton och påskdagen och det var helt fantastiskt att komma dit ut!! Efter långfredagens snöstorm hade vi enorm tur med vädret och det var soligt och jättefint även om det var ganska kallt!
Lite blandade bilder:


 
 

Det blev en hel del ute-tid för tjejerna, och gungorna är alltid populära! :-)




På påskafton kom två får från vår granne på landet och hälsade på, till tjejernas stora förtjusning. De fick en trevlig liten pratstund med fåren innan det var dags att gå in och fixa påsklunch. Fåren trodde nog att de hade blivit medbjudna för när vi dukade till lunch upptäckte vi att de hade hoppat över sitt staket och stod och betade på vår gräsmatta! :-) Pappa fick agera fåraherde och lyckades få dem tillbaka in i sin hage!


Och på påskdagen blev det korvgrillning! :)


Och så några avslutande foton på de fina flickorna - det första från sommarstugan, det andra från Karlstad, den sista eftermiddagen innan jag åkte till mamma:




Mamma och jag hyrde en alldeles fantastiskt Renault Meganne, 2011 års modell, som hade gått ca 170 mil när vi hämtade den på annandag påsk - vi körde till Skåne via Småland, en mastodontresa på närmare sjuttio mil, som med pauser och raster tog 13 timmar! Mastigt, men det fungerade förvånansvärt bra, och vi blev båda totalförälskade i bilen - det tog emot MYCKET att behöva lämna tillbaka den!!!!!

2 kommentarer:

Dakota Quinn Diamond sa...

Jättefina bilder! :)

Jessica sa...

Kul att du gillar dem! :)