lördag 21 april 2012

Tung vecka ...

Ja, det här har tyvärr varit en tämligen arbetsam vecka, jag har inte riktigt tid till det just nu, vilket gör att jag hela tiden bara känner mig mer och mer stressad - vilket förstås i sin tur leder till att jag mår ännu sämre... Ond cirkel??

Veckan har varit klart SI-fokuserad, och det är också lite dubbelt - det är roligt och utmanande, men uppsatspaniken gör sig mer och mer påtaglig nu, och eftersom jag inte har mått bra på ett mentalt plan, har även SI-arbetet känts ganska arbetsamt!
Jag försökte ta en återhämtningsdag igår, och tror att jag lyckades hyfsat med det i alla fall ...

Vad gäller SI den här veckan blev det bl.a. observationer på GT och NT-möten, mycket spännande ... en salig bladning av Exodus och grekiska infinitiver! :-) Det blev också ordnat med vissa saker (som att en kurs som skulle ha mentorsverksamhet visade sig ha fyra registrerade studenter - funkar inte riktigt!), och den stora utmaningen kom i torsdags förmiddag då jag och mentorerna var med på institutionens "torsdags-kaffe", där all personal har möjlighet att samlas ... och vi skulle presenteras och hålla en kort information. Det känns bra att det är gjort, det är förhållandevis många på teologen som inte vet vem jag är (har nischat mig för mycket inom bibelvetenskap tror jag *ler*) och det känns skönt att ha blivit lite mer formellt presenterad - men jag mådde dåligt redan på förhand och jag har svårt att säga att jag tyckte att det ens gick okej. Jag tyckte det mesta kändes konstigt och tafatt och det kändes inte som jag gjorde ett bra intryck alls ... Nu vet jag att jag har en tendens att ta åt mig mer när jag inte är i form rent mentalt, men jag har svårt att släppa arbetsamma tankar kring torsdagsförmiddagen ändå.
Men nu är det gjort i alla fall så jag ska försöka att inte grubbla ihjäl mig över det.

Det blev som sagt en återhämtningsdag igår, med en ganska lång foto-promenad - och jag hoppas kunna göra en "mental comeback" under helgen för att få nästa vecka att fungera bättre än den här veckan har gjort.
Lite bilder från igår (alla foton tagna med min Nikon D40X):


2 kommentarer:

Dakota Quinn Diamond sa...

Fantastiskt fina bilder! :)
*längtar till havet*

Jessica sa...

Aw, vad kul att du gillar dem! Jag är SÅÅ glad att jag bor så nära havet, det är verkligen fantastiskt mysigt att bara kunna gå ut och ta en promenad där ...