tisdag 12 juni 2012

Trevlig GT-sammankomst

Jag har ju inte varit direkt inblandad i min "vanliga" GT-kurs nu under våren eftersom jag inte längre har varit mentor, och jag måste säga att jag har saknat den mycket. Jag tycker om kursen, studenterna brukar vara helhärliga, lärarna är jättebra och det ger mig också en chans att hålla GT och hebreiskan vid liv utan att känna några prestationskrav alls.
Det har varit ganska tomt på den fronten den här terminen, jag har förvisso pysslat med min uppsats, men där handlar det inte om det rent språkliga på den konkreta nivån det blir när man läser den här kursen.

Därför blev jag mycket glad när jag blev inbjuden till den sedvanliga kursavslutningen som B. (som undervisar under andra halvan av terminen) brukar hålla hemma hos sig när kursen är slut, som den här terminen gick av stapeln efter tentan, den 1 juni. Det blev en mycket trevlig eftermiddag, trots att jag inte har följt kursen eller arbetat som mentor den här terminen har jag ändå funnits lite i kulisserna, jag har observerat några mentorsmöten o.s.v. så jag hade hyfsat koll på vilka studenterna var. Förutom studenterna och B. kom också mentorn E., som jag förstås känner, O., som undervisar första halvan och D., en av doktoranderna i GT.
Det var som sagt fantastiskt roligt att kunna vara med på den här avslutningen trots att jag inte har varit så involverad och engagerad i kursen som jag har varit tidigare terminer, och det var också mycket roligt att få prata lite med B. - som faktiskt försvinner till Nya Zeeland (!) och blir borta ett helt år!!

Jag fick också tillfälle att äta lunch med B. och E. i förra veckan, vilket också var mycket trevligt! B. försvinner som sagt på ett helt år, och jag kommer inte att vara mycket i Skåne under sommaren, så det var roligt att få en pratstund med dem innan sommaren drar igång.

Dagens bild
Solnedgång vid havet. 30 april 2012 (tagen med min mobilkamera).

 

3 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Din mobilkamera är SÅ mycket bättre än min!

Jessica sa...

:) *hihi* Är faktiskt väldigt förtjust i den, nu när jag har börjat lära mig att använda den! :)

The Darkest Night sa...

Förstår det :)