tisdag 12 juni 2012

Sommaren

Ett inlägg som lite översiktligt tittar till min sommarplanering - som är mer eller mindre detaljerad beroende på när under sommaren vi befinner oss.

Jag åker upp till sommarstugan nu på torsdag, och förhoppningsvis kan jag komma igång med gräsklippning och trimning och röjning då, om vädret tillåter. Pappa och hans familj kommer ner någon gång i början av midsommarveckan och vi får några dagar tillsammans innan vi åker till Karlstad. Sen ska nämligen pappa och familjen på långresa till New York - häftigt!!
Jag kommer att få några dagar med mamma innan det blir resa till Skåne igen. Där är förhoppningen att skriva en del på uppsatsen, det finns planer på en dagsutflykt till Båstad med Annika, jag får nog försöka hyra en liten bil och rensa ut mitt källarförråd, handla lite och så.
Resa till Karlstad igen sen och några dagar då jag ska hjälpa mamma lite, och sen stannar jag i Karlstad/stugan fram till början av augusti - och där har vi egentligen inte planerat något definitivt. Det finns alltid saker att göra i stugan, det kan bli nån dagsutflykt därifrån, blir det fint väder kan vi åka och bada med flickorna och ha picknick med oss .... och sen finns det alltid projekt, som att bygga ny källaringång, bygga ett litet vedförråd - och det ska alltid klippas och trimmas och så. Och jag behöver skriva på uppsatsen även ute i stugan!!

Det blev en kort och koncis genomgång av sommaren så som det är tänkt i nuläget.
Jag kommer förmodligen inte att ha dator med internet där, men väl mobilen, så jag kan kolla mail och Facebook hjälpligt (hur skulle man överleva annars?? *skratt*) - och nu har jag ju skaffat Blogger i mobilen, så med lite tur kanske det blir några kortare blogginlägg även från stugan - fast jag lär inte orka med monsterlånga inlägg från mobilen, de får komma när jag väl har tillgång till dator! :-)

Dagens bild:
Härlig sommarbild på M och I, vid havet i Landskrona. Från augusti 2009.

 

5 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Hey sis!
Hoppas du får en trevlig sommar! Gärna med lite "egentid" också så du hinner vila upp dig lite inför hösten!

Ser fram emot att ses i Båstad!
Kram!
PS superfin bild på småtjejerna!

Jessica sa...

Hey sis!

Ledsen för världens senaste kommentarssvar! LOL!
Har fått lite egentid hittills i sommar, och hoppas på ytterligare lite grand, det känns som jag behöver få egentid att landa efter vårterminen.
Det var SÅ kul att ses i Båstad - blogginlägg om det kommer så småningom!

Kul att du gillar bilden, också en av mina favoriter - fast I är verkligen SÅ liten där! :)

KRAM!

The Darkest Night sa...

LOL ingen fara! :)

Tycker också det var jätte-kul att ses i Båstad! (jepp..ska också blogga om det...nån gång.. :) )

Jessica sa...

Jepp, Båstad var kul - fast de sista timmarna blev lite väl ansträngande! *lol*
Trodde jag skulle hinna blogga om det nu när jag var hemma, men det lär inte bli så ... kommer att ha mängder av blogginlägg att skriva när jag kommer hem i augusti! :)

The Darkest Night sa...

Ja..nästa gång ska vi verkligen detaljplanera!! lol