tisdag 20 september 2011

Exegetiska dagen

Exegetiska dagen hölls idag i Lund, tyvärr - eftersom jag känner mig stressad över det mesta i tillvaron just nu - kunde jag inte följa hela dagen. Jag lyckades pricka in en utav föreläsningarna, som hölls av en professor, numera pensionerad, som har undervisat länge i Lund och som jag hade när jag började läsa hebreiska!
Han är en otroligt duktig föreläsare och det var fantastiskt roligt att lyssna till honom igen.

Utöver det blev det en del uppsatsjobb - det går ganska så segt med uppsatsen nu tycker jag. Jag får inget riktigt flyt i skrivandet, vilket gör att jag känner mig stressad, vilket gör att jag får ännu mindre flyt i skrivandet ... Jag tror inte det är mycket att göra åt det, annat än att bara försöka sitta och sitta och sitta - men jag har tidigare haft relativt lätt för just själva skrivandet och det känns frustrerande när det tar emot.

När jag kom hem var det dags att bära möbler ... Jag fick med kort varsel reda på att man under dagen idag skulle byta ut alla element i lägenheten - så natten till idag spenderades med att flytta undan alla möbler. Det är i och för sig på tiden då det här med elementen har varit på tapeten sedan stambytet här i januari/februari - men jag hade gärna velat ha lite mer förvarning.
När jag kom hem var elementen (eller nåt reglage på dem, eller nåt ...) utbytta, men elementet i hallen - som har varit demonterat sedan stambytet och stått på hallgolvet - stod fortfarande kvar på golvet! *suckar* Just nu har jag lite för många bollar i luften för att orka ta tag i det också ...

Morgondagen blir lång och framför allt eftermiddagen lär bli tämligen intensiv. Det är GT seminarium (inom Bibelvetenskap-kursen, där jag är mentor) 13-15 - om Esra och Nehemja, som jag har väldigt dålig koll på så jag vill gärna gå dit! 15.15-16.30 är det nåt slags uppsatsseminarium för oss som skriver uppsats på avancerad nivå ... men jag vet inte hur det blir eller hur många som kommer. På det första "seminariet" var det bara jag och en uppsatsförfattare till där! Och så kl. 16.30-18 är det en träff för masterstudenterna på institutionen.
Jag ligger såpass risigt till med uppsatsen nu, och har deadline på måndag, så jag måste åka in och försöka skriva så mycket jag förmår på förmiddagen också - så det blir en lång dag imorgon.

Vilket är varför jag ska börja dra mig mot sängen nu! :)

2 kommentarer:

Dakota Quinn Diamond sa...

God natt! Lycka till med uppsatsen! *kram*

Jessica sa...

Tack så mycket! :) Vore skönt om skrivandet började flyta på lite nu. *kram*