lördag 24 september 2011

Slutet av veckan

Slutet av veckan kan man väl säga har haft sina "ups and downs".
Torsdagen var inte en bra dag, då jag låg i huvudvärk i princip hela dagen! Det blir så ibland, och vid vissa tillfällen spelar det inte någon roll vad man än försöker med, det hjälper inte i alla fall - men det är ändå irriterande, inte minst eftersom jag har såpass mycket att göra nu ... egentligen hinner jag inte låta dagarna gå på det sättet!

Igår fungerade förmiddagen riktigt bra, men eftermiddagen var väl ... sådär.
Det var föreläsning 8-10, den sista föreläsningen på GT-delen av biblevetenskapskursen - mycket spännande! Vi avhandlade Ordspråksboken och Job och eftersom jag har skrivit en uppsats om Jobsboken blir det extra spännande!
Efter föreläsningen var det dags för det sista mentorsmötet innan GT-tentan och det var riktigt bra uppslutning tyckte jag. De var ca 19-20 på föreläsningen och 12 på mentorsmötet - som blev riktigt intensivt och effektivt! Vi jobbade med fördjupningsfrågor och jag tyckte vi fick ut en hel del utav den timmen. När vi var klara fick jag ett bra samtal med läraren på kursen, det är alltid skönt att kunna avsluta på ett bra sätt när man har haft det sista tillfället, även om vi alldeles säkert kommer att springa på varandra i huset framöver också!!

Så blev det lunch med E. och C. vilket var mycket trevligt! Det blir mycket kontakt med de studenter som går kurserna jag är mentor på, så det är roligt att kunna umgås med andra också emellanåt! :)
Tanken var att stanna på teologen och plugga sen - men av olika anledningar blev det en tidigare hemfärd än planerat och eftermiddagen blev inte lika produktiv som jag hade hoppats.

Det börjar brinna i knutarna på många olika sätt nu, så jag hoppas få vara i form och orka vara effektiv i princip hela helgen - även om det har varit en ganska så seg morgon idag!

Inga kommentarer: