torsdag 29 september 2011

Vilken Vecka!!

Ja, tanken med bloggen var faktiskt att den skulle uppdateras regelbundet - och tyvärr har det ju inte riktigt blivit så! *oops*
Nu har jag haft en sanslös vecka, med stor anspänning och tämligen extrema highs and lows ... så det har varit svårt att sätta sig ner och skriva här.

Detta blir av förståeliga skäl en tämligen kort sammanfattning av allt som har hänt - jag hoppas att jag så småningom får mer rutin på att skriva regelbundet och att det då inte blir så många såna här uppsamlingsinlägg ...

Måndagen var deadline-dag, jag skulle skicka in "nåt" till handledaren gällande uppsatsen och självklart lades allt fokus på det. Tyvärr har inte uppsatsen fungerat så bra den sista tiden så måndagen blev en ganska arbetsam dag och jag mådde inte alls värst bra med det jag hade skickat in.

På tisdagen var det dags för metodhandledarutbildning - jag kommer så småningom att ta över ansvaret för mentorsverksamheten på CTR (kommer nog att göra ett mera utförligt och förklarande inlägg om det när det blir mera aktuellt) och det var en utbildning på två dagar - måndagen hade jag inte möjlighet att vara med men skulle dit på tisdagen.
Det är precis såna saker jag har mycket svårt för men den dagen gick över all förväntan och lite till, både på ett praktiskt och ett mentalt plan. Jag hoppas kunna återvända till även detta mer framöver och skriva mera ordentligt om det då.

Igår onsdag blev en lite lugnare dag, jag försökte få städat en till och körde ett gäng tvättmaskiner - men jag var rejält trött och visste att dagen idag innebar stor anspänning - så det blev ändå en ganska så "spänd" dag.

Dagen idag har varit kass from start to finish!! Jag vill inte gå in på det här, framför allt inte nu direkt, men jag mår riktigt dåligt ikväll. Det har i princip inte varit en enda sak som har fungerat och mycket av det som har hänt idag har varit mer eller mindre total katastrof! :(
Jag har mycket att fixa med ikväll, men det blir INTE bra gjort alls, i och med att jag mår så dåligt.

Imorgon bitti blir det resa norrut, till sommarstugan. Pappa och hans familj kommer dit ut också, de kommer att hämta mig vid tåget på väg till stugan. Det ska bli riktigt roligt att komma dit och att träffa dem allihop igen, men just nu skulle jag förstås vilja vara i lite bättre form! De kommer att stanna till söndag eftermiddag/kväll och jag stannar i stugan till nästa torsdag (dock utan internet!!). Då blir det tåg hem och mamma följer med hit ner på ett besök, vilket självklart också ska bli jätteroligt!
Vi kommer som sagt tillbaka sent torsdag kväll, sen har jag både föreläsning och mentorsmöte på fredagen men vi kommer ju att få tid att umgås ändå.
Jag ska försöka förbereda en del mera övergripande och tematiska blogginlägg under tiden jag är i stugan så förhoppningsvis kan den här bloggen komma igång "på riktigt" när jag kommer tillbaka igen!

Trevlig helg - och trevlig nästa vecka tills jag är tillbaka igen! :)

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Hoppas allt ordnar sig med uppsats etc! och hoppas verkligen du får en trevlig semester! Sköt om dig! Kram!

Jessica sa...

Thanks! Ska bli skönt att komma bort och få lite semester ett tag nu!!
Ha det gott!
Kram!