lördag 1 oktober 2011

To Hell!

Jag övervägde rubriken "To Hell (and Back?!)" - men valde att strunta i den andra delen av titeln, då jag är långt ifrån säker på om jag verkligen är tillbaka eller ej.

De senaste två dagarna har varit formligen fruktansvärda, det var många många år sedan jag mådde så dåligt, men det är ingenting jag känner att jag klarar av att dela med mig utav. Den främsta anledningen till det här inlägget är dels att berätta att det nog kommer att ta tid innan jag känner att jag faktiskt har kommit tillbaka, och dels att dela med mig av en del foton.

I nuläget har jag ingen aning om någonting, precis allt i tillvaron känns maximalt förvirrat och det kommer som sagt nog att ta ett tag innan jag börjar få fotfäste i mitt liv igen - jag jobbar på det men det är inte gjort i en handvändning.

Mina foton är tagna relativt tidigt i morse, och jag tycker om stämningen som bilderna ger, kanske ännu mer nu när jag mår som jag gör, än vad jag hade gjort annars. De första är tagna med min Nikon D40X, de sista med min lilla SamsungES28. Jag blev ganska så glatt överraskad av ES28:an, som fixade de flesta bilderna rätt bra ... den fungerar mindre bra med motljusbilder, där D40:n är toppen (tyvärr dog det batteriet efter ett tag ...)!
Mycket nöje!

Foton med Nikon D40X:







Foton med Samsung ES28:




9 kommentarer:

Dakota Quinn Diamond sa...

Jättefina bilder! Gillar verkligen ljuset och stämningen i dem :)

Ta hand om dig vännen! Jag hoppas allt känns bättre SNART!!
STOR KRAM!

The Darkest Night sa...

Blir riktigt orolig när jag läser ditt inlägg, och önskar det fanns något jag kunde göra för att hjälpa dig! Hoppas att det, oavsett vad som hänt, känns bättre snart..... en stor kram till dig, och bara att höra av dig om du känner att du vill prata... KRAM!

PS Dina bilder är fantastiskt fina!!

Jessica sa...

Dakota: Roligt att du gillar bilderna - är själv förtjust i just det ljuset (det var riktigt dimmigt så jag var inte säker på att det skulle funka, men det blev bra...)!
Och tack - jag hoppas att jag är på väg åt rätt håll nu ....

The Darkest Night: Tack för din kommentar - jag tror och hoppas att jag är på väg att jobba mig tillbaka nu ... slutet av förra veckan var INTE roligt (nog den värsta svackan på ca 7-8 år)och det kommer nog att ta ett tag innan jag känner att jag är tillbaka "som vanligt" igen.
Kul att du gillar bilderna!

The Darkest Night sa...

Hoppas verkligen att du mår bättre snart!

Bilderna är verkligen jätte-fina! Härlig stämning i dem! :-)

Du får höra av dig om du känner att du vill träffas nåt förresten... ingen press, utan bara om du vill och känner att du orkar så klart!

*KRAM*

Jessica sa...

Har varit några arbetsamma veckor nu ...
Vore roligt att träffas, men just nu har jag fullt sjå med att bara försöka ordna upp det mesta akuta i tillvaron ... vi får höras av och se hur det blir när saker och ting (förhoppningsvis) börjar fungera här igen.

The Darkest Night sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
The Darkest Night sa...

Som sagt - bara att höra av dig om du vill träffas..kommer inte tjata ;-) Kram

Jessica sa...

;-) Thanks sis - kommer att höra av mig så fort jag börjar få lite ordning i tillvaron!
Kram!

The Darkest Night sa...

Låter bra! Kram