tisdag 18 oktober 2011

Sömnbrist och strömbrist

Sömnen har varit ett problem de senaste dagarna, vilket gör att jag känner mig tämligen snurrig i huvudet av det mesta. De senaste två dagarna har jag sovit mindre än fyra timmar - och det fungerar helt enkelt inte!!

Idag skulle som sagt lägenheten vara strömlös ... "under hela dagen" - vad nu det ska betyda. Hur som helst så kämpade jag mig upp vid sex (efter att ha somnat ca kvart i fem!) och var ute ur lägenheten strax före sju (under stambytet körde hantverkarna igång prick sju varje morgon och detta var samma firma) ... Åkte in till teologen men det enda vettiga som hände där var att jag fick åtgärdat en hel del mail som blivit liggande och att jag lånade en bok. Och förstås, icke att förglömma, mycket trevliga samtal med mycket trevliga personer! :-)

Ursprungstanken var att spendera hela dagen på teologen, trots allt finns det inte så mycket man kan göra när man är utan ström hemma, men fram på förmiddagen säckade jag ihop helt och det fanns inte en chans att jag skulle stanna kvar. Det blev hemfärd och när jag kom hem höll elektrikerna på utanför min lägenhet och jag hade ingen ström. Jag hade trott att de inte skulle behöva in i lägenheten, men sen blev jag osäker, så jag fick försöka hålla mig vaken. Till slut gick inte det heller, men precis innan jag somnade fick jag i alla fall se att strömmen hade kommit tillbaka!

Jag lyckades sova ungefär två timmar på eftermiddagen, men har inte fått sådär vidare värst mycket annat gjort tyvärr. Jag tycker att jag mår bättre nu (about time!!) så förhoppningen är att den här svackan verkligen är över på riktigt nu så jag kan få till stånd lite mera konstruktiva dagar framöver!

Inga kommentarer: