måndag 17 oktober 2011

Bland de levandes skara igen?

Jag hoppas att jag är återigen tillbaka bland de levandes skara igen - men alldeles säker kanske man inte kan vara ... :-)
Helgen har gjort mig gott, utan tvekan, men jag har ändå svårt att "hitta tillbaka", det har varit ett par fruktansvärt arbetsamma veckor nu och trots att jag verkligen försöker har jag svårt att komma igen och hitta motivationen till att plocka upp alla bitar som har blivit liggande nu ...
Jag har försökt tänka och skriva ganska mycket och det brukar hjälpa mig en hel del, så förhoppningsvis kan jag i alla fall börja arbeta mig tillbaka till ett mera konstruktivt sätt att ta mig an tillvaron nu.

Egentligen skulle jag väl ha kört igång till 100% redan idag och så har det väl inte riktigt blivit, men jag är mer på gång nu än vad jag har varit tidigare i helgen - trots en massiv huvudvärk! - och det är väl något i alla fall!
Imorgon blir en lite tuff dag då jag kommer att vara borta precis hela dagen. Vi kommer att ha strömavbrott i princip mellan 07.00 och 18.00 då det ska "bytas mätartavlor" eller vad det nu var - något som skulle ha gjorts i anslutning till el-arbetena som utfördes under stambytet, d.v.s under februari månad ... *suckar* Jag och hantverkare lär aldrig komma överens ....

Det blev en långpromenad ikväll och självklart var kameran med (Nikon D40X) ... :-)
De sista bilderna är avsiktligt suddiga, jag var på min absoluta favoritplats och ville inte använda blixt trots att det började bli mörkt. Den allra sista bilden är tagen med blixt, men jag gillar inte riktigt grynigheten som blir när man fotar med blixt utomhus ....

3 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Skönt att höra att du mår bättre! Hoppas du blir av med huvudvärken!

Fina bilder!!

Jessica sa...

Thanks sis - huvudvärken var tack och lov borta idag! :)

The Darkest Night sa...

Skönt att höra !