onsdag 26 oktober 2011

Många tankar

Början av den här veckan har känts väldigt intensiv, trots att det nog egentligen inte har hänt mycket! Men det har varit mycket och många tankar som har cirkulerat i huvudet, och då känns det mera intensivt än vad det kanske rent praktiskt har varit.

Måndagen var nog lite av en milstolpe i alla fall, då det var dags för det sista mentorsmötet för bibelvetenskapen. Det var föreläsning med repetition, sammanfattning och frågestund först och därefter ett förlängt mentorsmöte på två timmar. Jag har själv haft blandade känslor inför mentorsmötena på den här kursen, det har inneburit en större omställning än jag trodde att "byta kurs" och jag har inte alltid känt att jag har gjort ett så bra jobb som mentor (vissa svårigheter på det personliga planet har förstås också påverkat mig som mentor vid några tillfällen), men det sista tillfället tyckte jag fungerade riktigt bra. Det var förhållandevis bra uppslutning, det blev ett bra upplägg och en fungerande diskussion där alla var aktiva på slutet.
Det känns verkligen roligt att få avsluta på det sättet, inte minst eftersom jag ju inte kommer att vara mentor alls på samma sätt framöver, så det blev jag mycket glad över! :)

Gårdagen präglades till allra största delen utav huvudvärk ... lagom roligt ... :/ Det blev inte mycket gjort med någonting, men jag tog mig i alla fall in till Lund för ett SI-handledarmöte mellan tolv och ett, och det var riktigt bra. Jag känner mig än mer engagerad i de här mötena nu, i och med att jag kommer att ta över ansvaret så småningom, och självklart vill lära mig och snappa upp så mycket som möjligt redan nu! :)

Det har som sagt kommit många tankar de senaste dagarna, och det har varit svårt att bibehålla fokus på grund av det. Den här morgonen har blivit tämligen "konstig" och jag har fått ägna en stor del utav den åt att försöka sortera och strukturera bland alla tankar som finns nu - och förhoppningsvis kan det ge mig ett litet avstamp nu. Det känns som det ligger rätt i tiden nu också, det är i princip "halv-termin" nu, jag är helt klar med mitt mentorsarbete (jag ska försöka fixa en rapport på det och skicka in bara, men det borde inte bli värst komplicerat eller ta så mycket tid) och kommer inte att ta över som mentorsansvarig och metodhandledare förrän vid årsskiftet vilket innebär att allt fokus (och lite till) kan läggas på uppsatsen nu.

Jag känner själv att det är ganska många områden i mitt liv just nu som jag måste arbeta med och försöka förändra (av förståeliga skäl kommer jag inte att vara mer detaljerad än så!) och det är klart att en sådan förändringsprocess aldrig är enkel. Samtidigt vet jag att jag har klarat av att förändra saker, svåra saker, tidigare, även om det förstås innebär mycket hårt arbete.
Därför tänker jag att det kanske inte är så dumt att göra regelbundna återtåg för att se varifrån jag faktiskt har kommit, vad jag har uppnått och vad jag har arbetat med tidigare, och jag funderar på att göra  det här i bloggen. Att parallellt med att skriva om vad som händer till vardags också göra diverse återtåg eller tillbakablickar för att försöka konkretisera ner för mig själv den utveckling jag har gått igenom, och se om det kan hjälpa mig att fortsätta kämpa med de områden i tillvaron som i nuläget inte fungerar så bra. (Och så får vi ju hoppas att ni läsare inte blir totalt uttråkade om att läsa om min historia också!)

Nu blir det i alla fall en tur till Lund där det är masterträff i eftermiddag, vi kommer att få besök från en lektor i GT (som jag känner) som förra hösten var i USA och undervisade och forskade där, så vi kommer att få höra lite om det - mycket spännande!

Jag avslutar med två digi.scraps som jag plitade ihop häromdagen! :)

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

superfina scraps!! Känner att jag verkligen behöver komma igång igen också...

Jessica sa...

Tack, kul att du gillar dem!
Jag scrappar inte alls mycket nu, även om jag har massor av tankar och idéer. Tiden räcker helt enkelt inte till ...