fredag 7 oktober 2011

Och nu då?


Ja, vad säger man … Uppenbarligen är inte saker och ting på topp just. Jag känner inte alls att jag kan eller vill ge mig in på detaljer, men det har minst sagt varit en fruktansvärt arbetsam vecka!! Under sådär en 48 gick allt som kunde gå fel maximalt fel och lite till. Oavsett vad jag gjorde blev det fel, och även om jag nu efter en tid kan se att jag kanske gjorde rätt vad gällde vissa saker och fel vad gällde andra, kvarstår faktum att den allra största delen utav den senaste veckan har varit ”fel”.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra en konkret comeback från den här svackan nu, men jag jobbar på det i alla fall. ”Points for effort?” Jag har fortfarande svårt för att reda ut både vad som har hänt och vad det kommer att föra med sig i en förlängning, så det mesta i tillvaron känns väldigt förvirrat just nu.

Det blev ett besök i sommarstugan, jag träffade min pappa och hans familj. Det blev ganska kort men det var roligt att vi kunde sammanstråla i stugan och det var roligt att träffa dem igen.
Tjejerna växer så det knakar nu, det är otroligt hur fort tiden går egentligen!! Den här gången var det nog främst I. jag reagerade på – hon har blivit otroligt stor, klarar av det allra mesta, sättet hon uttrycker sig på … hon har blivit stor helt enkelt. Visst, jag vet, hon är lite drygt 4½ år redan (*gasp*), men hon har alltid varit ”den lilla”. ”Bebisen” eller den yngsta som inte kan eller får eller klarar av saker och ting – och nu helt plötsligt är hon inte alls det längre.
Fast när M. var 4½ år var det inte alls konstigt att hon var ”stor” … men jag antar att det beror på att hon alltid har varit den äldsta. Och när M. var 4½ var I. 2 år – och då märktes det kanske också att M. var väldigt mycket storasyster.
Tjejerna verkade vara inne i nån ”spelperiod” nu, det spelades spel nästan precis hela tiden och det är roligt att de numera kan spela med varandra på ett bra sätt. De har börjat prova på lite svårare spel – de spelar schack (!) och då får man vara med och hjälpa till lite – men det är ett trevligt sätt att umgås på,

Under slutet av sommaren fick vi monterat och installerat en braskamin i stugan, något som vi har pratat om nästan sedan stugan byggdes, och vi premiäreldade i den när jag kom. Hög mysfaktor!!
Jag fick några dagar själv i stugan också, och jag försökte i den mån det gick att bearbeta allt det som har hänt – men faktum är att jag inte kan bearbeta och reflektera och verkligen reda ut saker och ting på ett optimalt sett om jag inte kan vara hemma (börjar jag månne bli gammal och inte längre så anpassbar??), så jag känner tyvärr inte att jag fullt ut har landat och kunnat gå vidare efter det som har hänt.

Bilder från vistelsen kommer i ett separat inlägg lite senare (har inte tid att föra över bilderna till datorn nu), det blev tyvärr inte många på tjejerna, men desto fler från diverse naturpromenader. 

Mamma följde med mig hem och hon kommer att stanna några dagar, så jag kan inte garantera att det blir regelbundet bloggat under tiden hon är här – men sen ska jag göra ett ordentligt försök att uppdatera bloggen på regelbunden basis.

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Man får ALLTID points for efforts, sis! Kram!

Jessica sa...

Thanks sis!
Kram