onsdag 19 oktober 2011

Uppsats och nostalgi-tripp

Jag sov bättre inatt, jag fick nog hela fyra timmar i natt (kanske inte toppen, men i princip en fördubbling mot tidigare, eller hur?), men var trots det rejält trött i morse, så det blev en liten sovmorgon och jag var uppe på CTR vid halv tio.

Där blev det uppsatstänk och uppsatsläs och uppsatsskriv ... med varierad framgång! :-) Men jag är tillbaka i arbetet igen nu och det känns jätteskönt!!
Det blev också en del prat kring vårterminens mentorsverksamhet, då jag kommer att ha ansvaret för verksamheten på institutionen (*gulp*) - otroligt roligt, men lite nervöst och en del att sätta sig in i ... nu gäller främst att bestämma vilka kurser som behöver ha mentorer (och med ett nytt utbildningssystem - igen! - är flera kurser helt nya).
Det blev också lite prat och umgänge med andra teologer, och det är ju aldrig fel! :-)

På eftermiddagen hade jag några ärenden att uträtta och sen blev det en liten nostalgi-utflykt "på hemvägen". Tiderna stämde så jag tog ett tåg från Lund till Teckomatorp - där jag bodde mellan 2001 och 2005. Jag hade inte möjlighet att stanna till i byn, men det var lite småroligt att återuppleva gamla minnen. Från "Torp" blev det en buss som gick via Svalöv och Kågeröd upp till Bjuv och vidare till Helsingborg ... en ordentlig utflykt, men ganska roligt. Svalöv var min kommun under åren i Torp, så där var man en del - och i Kågeröd arbetstränade jag under min sjukskrivning, under åren 2003-2005. Oerhört mycket hände under den tiden och jag träffade fantastiska människor där som hjälpte mig mycket. Jag har inte varit där på flera år nu, så det var mysigt att ta den turen, även om det bara blev en genomresa.

Kvällen har inneburit ... "diverse" ... lite plugg, lite städ, lite dator ... lita av varje med andra ord.
Imorgon blir det en hemmadag, men på fredag blir det återigen en tur till CTR och förhoppningsvis bland annat en NT-föreläsning.

Inga kommentarer: