lördag 22 oktober 2011

Lite av varje

Det har gått några dagar sedan det senaste inlägget, inga stora saker har inträffat, utan lite "vanligt smått och gott".

Bloggen firade en månad i torsdags, den 20 oktober - det är otroligt hur fort tiden går, eller hur? Det har ju inte precis blivit regelbundna uppdateringar den här första månaden, men vi hoppas på en förbättring där framöver!

Igår fredag var det den sista "riktiga" föreläsningen på bibelvetenskapskursen - de har ett avslutande tillfälle på måndag också - och jag tyckte det var lika bra att vara på plats, så det blev lite nytestamentlig teologi på förmiddagen, och jag fick ut de instuderingsfrågor vi kommer att arbeta med på mentorsmötet på måndag.
Sen var det mest uppsatsjobb som gällde, det känns fortfarande inte jättebra, men det är nog inte så mycket att hoppas på tror jag ... jag får försöka jobba med det i den mån jag kan och klarar av och så får vi hoppas att det går att "få ihop det" i slutändan.

Idag har jag varit fruktansvärt trött hela dagen, jag sover fortfarande inte alls bra, och det sätter sina spår när det håller i sig. Jag kan inte på några villkor i världen somna, det spelar ingen roll hur jag än försöker ... det är sällan jag har somnat före två på nätterna! Och när jag ska upp och vara på teologen kl. åtta funkar inte det, jag måste gå upp allra senast fem för att fixa det, och tre timmars sömn är inte att rekommendera!
Jag försökte piggna till idag genom att ta en långpromenad på en timme, faktiskt genom Landskronas skog (eh ... tja ... skog och skog, jag som kommer från Värmland/Dalsland får väl inte kalla det skog egentligen - men det ser faktiskt ut som en "riktig" skog ... typ! :)) - tyvärr fick jag inte med mig kameran, men det kanske blir en tur tillbaka dit imorgon, vi får se.
Tyvärr blev jag inte värst mycket piggare utan mer eller mindre kollapsade i soffan när jag kom hem. *suck*

Antar att det inte är mycket mer att säga just nu - vi får hoppas att sömnen infinner sig lite tidigare ikväll och att jag kanske kan känna mig lite mer i form imorgon!

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Hoppas du sover bättre snart! Vet hur jobbigt det är med sömnproblem..

Testat lyssna på ljudböcker ? (förslagsvis med hörlurar)

Jessica sa...

Tack! Det där med sömn är ju tämligen nödvändigt så när det inte funkar är det mycket annat som också blir lidande ...

Och jodå, har testat ljudböcker också ... kan ligga och lyssna timme efter timme efter timme efter ... utan att somna. *suck*