tisdag 20 september 2011

Välkomna hit!

Hej och välkomna till min nya blogg!

Efter att ha bloggat på engelska under fem års tid känns det ofrånkomligen ovant att skriva på svenska - men jag tror att jag fattade rätt beslut när jag bestämde mig för att göra en svensk blogg istället.
Den här bloggen kommer alltså i princip att ta över efter min tidigare blogg - också den heter "Another Day - Another Destiny", men jag trivs mycket bra med namnet och ville ta det med mig. Där började jag blogga den 20 september 2006, och man kan lugnt säga att det har varit en ordentlig resa under de senaste fem åren.

Nu är inte tanken att titta bakåt, utan snarare titta till nuet och framtiden istället. Detta kommer inte att bli ett långt inlägg, utan mest ett "välkommen hit" och också lite reklam för min nya hemsida, som jag släpper idag samtidigt som bloggen: * jessica alm online *.
Lite rolig kuriosa är att jag släpper hemsida och blogg på "Exegetiska Dagen" som har gått av stapeln idag, och om jag förstod det rätt var det första gången den gick av stapeln i Lund ...

Än en gång, VÄLKOMNA HIT - lämna gärna kommentarer, sånt tycker jag är mycket roligt! Förhoppningsvis kommer bloggen att uppdateras tämligen regelbundet nu, så kika gärna in här lite då och då om ni vill!

/Jessica

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg blogg! Ska bli kul att få fortsätta följa ditt liv, nu på svenska! *kram*
/Annika
(Fick bli en anonym kommentar för av någon anledning funkade det inte med google-kontot)

Mattias Haglund sa...

Ja dä va ju rolit å se ena riktit finer blågg utav en rikti värmlännska! Å hemsida va ju finer den mä :) En annan värmländska jag gillade (får man ju säga) var Monica Zetterlund med hennes fantastiska röst.... Fast jag hade ju förväntat mig den hebreiska stavningen jag fixade till dig, haha :) Ha dä gött nu!

Mattias

Jessica sa...

Annika: Tack så mycket!! :) *kram*

Mattias: Hehe!! Gillar dialekten! :) Jag var verkligen imponerad utav din hebreiska stavning, det måste jag säga ... fast det kanske är lite taskigt att använda den mot de som faktiskt inte (finns det såna förresten?!?!!?) har läst hebreiska ...:)

Dakota Quinn Diamond sa...

Grattis till nya bloggen!! Det ska bli
jättekul och spännande att följa den! :)
*kram*
// Dakota

Jessica sa...

Tack så mycket Dakota! :)
*kram*