söndag 25 september 2011

Uppsats-panik och tuff vecka


Jag tycker att rubriken sammanfattar läget rätt bra faktiskt ... Det är ungefär så det känns - "uppsats-panik och en tuff vecka".

Uppsatsen verkar ha låst sig helt, och även om jag känner smärre panik inför deadline imorgon eftermiddag, börjar jag nästan se fram emot den istället nu. Det känns som hela uppsatsen är en enda stor rörig röra just nu, och det är något jag behöver reda ut - så det är nog lika bra att jag skickar in "vad-det-nu-är" imorgon och sen förhoppningsvis får ett konstruktivt samtal med handledaren på torsdag!
Trots att jag ofta har hamnat i ganska massiv tidspress under arbetet med mina tidigare två uppsatser har jag aldrig upplevt den låsning som finns nu, och det är klart att jag stressar upp mig och mår dåligt över det. Jag har varit inne och pillat och småskrivit på den här uppsatsen riktigt länge nu och faktum är att den måste bli klar nu - och då blir det arbetsamt när man upplever att det inte fungerar så bra.
Jag antar att jag får försöka göra vad jag kan nu och sätta tilltro till professorn på torsdag! :-)

Veckan känns tämligen intensiv, men jag kommer att få "semester" så småningom, så jag får försöka att bita ihop och göra det mesta möjliga så länge.
Imorgon måndag blir det ju uppsats för hela slanten, och på tisdag ska jag på en heldagsutbildning som jag tror kommer att innebära tämligen stor anspänning för mig. På onsdag ska jag till banken och storstäda och packa och tvätta och fixa med en massa praktiska saker ... Torsdag betyder kursstart på NT-delen av Bibelvetenskapskursen och det första mentorsmötet efter det, och sen på eftermiddagen blir det välbehövlig uppsatshandledning.
Och på fredag ska jag åka till sommarstugan på ungefär en vecka, vilket just nu ska bli skönt!! Min pappa och hans familj kommer att plocka upp mig på fredag eftermiddag så vi åker dit tillsammans. De måste åka hem på söndag kväll och då får jag dryga tre dagar för mig själv, som ska bli total semester!! Jag tänker inte ta med mig en enda bok som har med uppsatsen att göra! *ler*
På torsdag förmiddag/lunch blir det hemresa och då följer mamma med, så vi möts på tåget - och det ska bli jätteroligt att ha henne här några dagar!

Nu gäller det alltså först och främst att fixa tiden fram till fredag/söndag - det blir skönt med ombytet på fredag men det brukar bli tämligen full rulle med pappa och hans familj, mina två systrar på 7 och 4½ år tenderar att köra full fart framåt när vi ses! :-)
Men från och med söndag blir det verkligen rekreation och det ser jag fram emot otroligt mycket!!

Inga kommentarer: