torsdag 29 november 2012

Musikalhelg #2

Den 10-11 november var det dags för höstens musikalhelg #2, som dock var något kortare än musikalhelg #1! :)
Grundtanken var att Annika och jag skulle se Cats på Kristianstad teater, d.v.s. träffas där, se musikalen och åka hem åt varsitt håll. Tyvärr var det ganska så komplicerat för Annika att ta sig till och från Kristianstad, och på lördagskvällen i princip omöjligt - så vi bestämde att vi ses där, ser musikalen och åker båda två hem till mig, och så skulle Annika åka hem på söndag eftermiddag istället.

Av någon anledning visade det sig att lördag förmiddagen blev totalt fel för oss båda två. För Annika strulade det en hel del med resor och förseningar och anslutningar, och jag hade en helt fruktansvärt dålig förmiddag hemma. Det skickades sms fram och tillbaka och allting var en enda röra - men hur det nu var lyckades vi båda två hamna på det tåg från Hässleholm som vi ursprungligen hade tänkt att ta ... *skumt!*
I alla fall kändes det bra att vi hamnade rätt till slut eftersom förutsättningar trots allt hade talat för att det skulle gå åt skogen - och det innebar också att vi hade ganska så gott om tid i Kristianstad innan musikalen började.
Jag hade början till huvudvärk (och det hade nog Annika också!) så vi letade direkt upp en Burger King och fick lite mat i oss, vilket var mycket välbehövligt! (Coca colan var inte heller helt fel om man säger så!! *lol*)

Jag fick också världens gulligaste present av Annika när vi satt och åt - kom helt oväntat och jag blev SÅÅ glad!! Jag är, som kanske vissa av er vet, inte värst förtjust i julen ... Jag tycker till stor del att det handlar om att leva upp till en massa förväntningar som mest suger musten ur en, och även om jag visst tycker det är jättemysigt att hälsa på mina familjer under julhelgen tycker jag ofta att det är ett alltför stort stohej kring hela grejen och skulle hellre vilja tona ner det betydligt ... Jag är inte så värst förtjust i förberedelser eller så heller - och Annika ville att min december månad skulle bli lite mysigare och roligare i år än tidigare år, så jag fick en komplett presentkalender!!! :) :) :) :)
Jag har minst sagt haft fullt sjå att hålla mig ifrån den fantastiskt fina kassen med en massa presenter i, men nu är det ju faktiskt snart den 1 december!!! *hihi*
Jag blev verkligen jätteglad, det var otroligt snällt och omtänksamt!! Stort tack, Annika!!!
(återkommer med bilder!!)

Cats började kl. 15.00, och på vanligt sätt kommer mina tankar och åsikter kring musikalen i ett separat inlägg.
Tyvärr blev både min och Annikas huvudvärk värre snarare än bättre, och under musikalen utvecklades min huvudvärk till ett migränanfall av slaget värre! Det känns otroligt tråkigt att må dåligt under något som ska vara en så fantastisk upplevelse! Jag kan inte säga att musikalen blev "förstörd", för jag fick ut mycket utav den, men det är klart att intrycket trots allt försämras när man mår så dåligt! :(

Efter musikalen fick vi vänta ett tag på tåget, jag lyckades få tag i en mer än välbehövlig cola, vilket jag tror var mer eller mindre nödvändigt för min överlevnad, men huvudvärken gav sin inte värst mycket ändå.
Till att börja med verkade det bli hyfsat lugnt på tåget, men strax innan avgång började det köra ihop sig, med ett kill-gäng (som dock var lite tystare än man hade kunnat vänta sig) och ett "tant-gäng" som skulle till Malmö/Köpenhamn(?) för att fira en födelsedag ... de började fira redan på tåget - vilket inte gjorde resan värst trevlig, särskilt inte eftersom vi mådde dåligt redan till att börja med.
Vi lyckades i alla fall hinna med en bra anslutning i Lund och handlade lite att äta på vägen hem ... fast det vår svårt att få i sig något. Vi avslutade kvällen i halvkoma framför Disney-filmen Hercules.

Det var tämligen sent på söndag morgon/förmiddag, men jag kände mig stressad och försökte komma upp i vettig tid och jobba lite till och från under förmiddagen - medan vi kollade på mer Disneyfilm (det var allt vi mäktade med). Vi tog en promenad på förmiddagen, fotade lite vid havet - trots ganska grått och trist väder - innan vi åt lunch och det var dags för Annika att åka.

Bilder från Kristianstad:


Bilder från fotopromenaden:


(som vanligt är alla bilder på mig tagna av Annika)

3 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Tråkigt att det blev så pass jobbigt som det blev med krånglande tåg och migräner, men ändå väldigt roligt att träffa dig! :)
Fina bilder!!

The Darkest Night sa...

Jätte-roligt att du blev glad för paketkalendern! :)

Jessica sa...

Håller med - det var jättekul att ses, men det var synd att så mycket skulle krångla runt omkring!
Kul att du gillar bilderna! :)

I LOVE min paketkalender!!! :) Blivit en riktigt trevlig morgontradition nu, vet inte hur det ska gå sen när det är slut på alla paketen! *LOL!*