torsdag 29 november 2012

Cats

Den 10 november såg alltså jag och Annika Cats på Kristianstad Teater.
Jag vill redan inledningsvis be om ursäkt för det något torftiga och kortfattade inlägg som kommer, vilket dels beror på att jag tyvärr mådde fruktansvärt dåligt under själva föreställningen - men också förstås att det nu är nästan tre veckor sedan jag såg den (jepp, jag borde ha bloggat direkt efteråt - men det är mycket man borde här i livet, eller hur?!)!

Denna uppsättning var självklart ganska så långt ifrån en West End eller Broadway uppsättning, men jag måste ändå säga att jag för det mesta var grymt imponerad! Det var en tämligen liten scen och en ganska så liten ensemble, men trots det fick de till en fantastiskt härlig föreställning!!
Självklart tycker man alltid bättre om vissa än andra, och min stora favorit i den här uppsättningen var Bombalurina, som spelades av Jenny Bergqvist!! Riktigt riktigt imponerande!!
Övriga lite större roller var Munkustrap (Marcel Lindström) och Rum Tum Tugger (Emil Sigfridsson), men jag var tyvärr inte jätteimponerad utav någon av dem. Däremot gillade jag Mr Mistoffelees, som spelades av Fredric Bengtsson, hans dans var otroligt bra, och hans huvudnummer var verkligen magiskt!

Jag var också imponerad av hur man faktiskt lyckades åstadkomma en så pass livlig föreställning, med så mycket dans, på en så liten scen! Koreografin var riktigt riktigt bra, och trots att det blir ordentligt trångt på scenen när alla katter var där, fungerade det på ett mycket bra sätt! Även andra praktiska lösningar var roliga att se, som t.ex. Skimleshanks' "tåg"! :)

Jag mådde som sagt inte värst bra under föreställningen, vilket tyvärr förtog en del av intrycken - men som tur är har jag fått möjligheten att se uppsättningen igen - så det kommer att komma ytterligare en Cats review här i bloggen framöver! :)

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Håller med om det mesta :-)
Jenny Bergqvist var helt klart bäst! Vore kul att se henne i nåt mer! :)

Jessica sa...

Kul att du håller med! :) (om det mesta iaf! *lol*)
Ja, hoppas verkligen vi får se Jenny Bergqvist i nåt mer och kanske nåt lite större - tror definitivt hon skulle klara det!!