lördag 22 december 2012

Hej från Swebus!

Detta är ofrånkomligen första gången jag bloggar från bussen! :-)
Jag sitter för närvarande på Swebus linje 800 mot Karlstad, som just nu har ankommit till Trollhättan.

Tanken var ursprungligen att hinna blogga en del under veckan som gått, samt att göra ett avslutande blogginlägg innan jag gav mig iväg hemifrån. Men som så ofta är det inte alltid man kan omsätta sina goda intentioner i praktiken.

Veckan har varit oerhört intensiv och ganska så arbetsam, och bloggen har nog legat lägst på prioriteringslistan....
Det är fortfarande riktigt riktigt mycket jobb med mentorsverksamheten, vi saknar fortfarande en mentor till våren vilket gör mig tämligen nervös - fast jag tror att övriga mentorer kommer att fungera på ett helt fantastiskt sätt. Det gäller bara att hitta den sista mentorn också!

Redan nu börjar det köra ihop sig ordentligt i januari också - det är lite för tidigt att gå in på detaljerna nu, men man kan nog lugnt säga att jag inte kommer att ha många sysslolösa stunder under januari 2013 ... Vissa saker ska "bara göras" men en hel del innebär också stora utmaningar för mig personligen, och jag vet att sådana saker kräver grymt mycket energi ... Jag kommer att behöva jobba en del även under helgerna när jag hälsar på hos familjerna, men jag hoppas också kunna landa och varva ner lite, och därmed också kanske kunna lägga lite av en energi-reserv att ta utav när det börjar köra ihop sig i januari.

Jag kommer att åka hem redan den 2 januari, och det tror jag är tur faktiskt, eftersom det nu verkar bli så oerhört intensivt. Det gör att jag har torsdag och fredag innan trettonhelgen på mig att börja jobba, kolla upp saker, försöka få tag på folk o.s.v., och sedan från och med måndagen den 7 januari kommer 2013 att göra igång på allvar!

Jag vill avsluta detta inlägg med att önska er alla en riktigt God Jul - och om jag inte får möjlighet att blogga när jag hälsar på familjerna, ett Gott Nytt År 2013.
Jag kommer garanterat tillbaka i början av januari med bilder från julen (även om jag typiskt nog insåg att i det allmänna kaoset hemma i förmiddags lyckades jag glömma mina kameror! *gasp!* Som tur är fungerar min mobilkamera riktigt bra, så det får bli fotande med mobilen den här julen!!)

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

hoppas resan gick bra och att du fick en trevlig julhelg!

Jessica sa...

Tack!
Resan funkade riktigt bra, och även om julhelgen var rätt stressig ibland så var det mesta positivt i alla fall!

Hoppas du också fick en fin julhelg!!