torsdag 13 februari 2014

"Jag sluter nu ett förbund med er."

Nu ÄNTLIGEN!
Nu är det helt och fullständigt och totalt klart, på alla sätt och viss!

Min masteruppsats är skriven, framlagd, bearbetad, inskickad, betygsatt, uppladdad och inrapporterad.
Det sista steget i den långa processen, att få betyget inrapporterat i Ladok, verkade dra ut på tiden, men efter lite smärre "påtryckningar" igår, var det inrapporterat i morse, och JA, det blev ett VG! Till slut!

Det känns för mig fullständigt overkligt, och jag har ett par blogginlägg på lut som handlar om just min uppsats och allt som har hänt där - men de kommer nog att komma in här på bloggen lite successivt framöver! :)

Hur som helst, om någon skulle råka till att vara intresserad av Sinaiförbundets ursprung i Gamla testamentet får ni här en länk till min uppsats, som ni kan ladda ner som .pdf. Tanken är att den här uppsatsen ska utgöra grunden för min projektplan och, förhoppningsvis, om jag blir antagen, min avhandling så småningom - som om ni är nyfikna på vad jag planerar att spendera framtiden med kan ni också ta en titt på uppsatsen.

Här hittar ni uppsatsen, med den fullständiga titeln "'Jag sluter nu ett förbund med er.' En kritisk forskningsöversikt med syftet att nå ett rimligt grundat svar på frågan om Sinaiförbundets ursprung"


Inga kommentarer: