fredag 7 februari 2014

Musikaler

Det har varit lite musikalaktivitet sedan bloggen blev liggande - det är ingenting jag kommer att skriva om i detalj nu, men anledningen till detta inlägg är att det blir en snabb resa till Stockholm imorgon för att gå på musikal - så bloggen blir nog inte ytterligare uppdaterad förrän i nästa vecka, skulle jag tro.

I höstas såg mamma och jag Miss Saigon på Malmö Opera, och det var verkligen helt fantastisk!!! Jag kommer att skriva mer detaljerat längre fram, men Philip Jalmelid är verkligen fullständigt fenomenal!!!
Jag och Annika såg Annie i Kristianstad, vilket också var riktigt roligt, såå många duktiga och charmiga barn i den föreställningen!! Vi såg också Anders Ekborgs julkonsert i Landskrona, och jag har alltid tyckt oerhört bra om Anders Ekborg!!
I förra veckan såg pappa och jag den allra sista föreställningen av Miss Saigon, som var minst lika fantastisk andra gången jag såg den ... den hör helt klart till en av mina favoritmusikaler!!

Och imorgon bär det av till Stockholm, då Annika och jag ska se Niklas Andersson i Sweeney Todd. Jag har aldrig sett musikalen, men jag gillar filmen - bortsett från de något överdrivna effekterna i slutet (det blir enligt mig för mycket då!), och det ska bli jättekul att se Niklas Andersson igen, det var länge sen nu! (Cats, 2009 i Göteborg, tror jag?)
Lite kul att jag faktiskt såg Niklas Andersson som Chris i Miss Saigon när den sattes upp i Stockholm 1998 .... :)

Men nu borde jag börja fixa med packning och reseförberedelser!

Inga kommentarer: