fredag 7 februari 2014

Livet E.M. börjar nu!

Hej!
Oj!
Ja, jösses vad det var länge sen jag bloggade nu! Det har sin förklaring, förvisso, men det känns ändå väldigt konstigt!

Fast först av allt kanske jag ska förklara titeln lite? :)
Den utläses nämligen: "Livet Efter Masteruppsatsen börjar nu!"

Det känns fullständigt overkligt men faktum är att jag har skrivit min masteruppsats, genomfört framläggning och opponering, ändrat en himla massa och lämnat in ett arkivexemplar. Det är inte helt och klart spikat än, för uppladdningen i LUP (Lund University Publications) är inte helt klar och resultatet är inte inrapporterat i LADOK än - men det är ju en tidsfråga, och det är inte något som krävs av mig ... utan det är bara att vänta.

Planen är att dra igång med bloggandet igen nu, det känns verkligen som jag går in i en helt annan del av mitt liv nu. Jag vet att en himla massa människor före mig har skrivit masteruppsatser, och alldeles säkert gjort ett bättre jobb än vad jag gjorde, men för mig var det stort, av många anledningar (som jag inte behöver gå in på här och nu) - och det gör att det verkligen blir en stor milstolpe för mig!

Jag har egentligen hur mycket som helst att skriva om, som har hänt sen bloggen uppdaterades sist, men jag ska försöka att inte låta det stressa mig på tok för mycket, för då är risken istället stor att det inte blir något skrivet alls!
Tanken är istället att skriva för att jag trivs med det och tycker det är roligt, och då kommer det nog under en tid framöver bli en salig blandning av nytt och gammalt, men det hoppas jag är ok.

Hur som helst ska det bli kul att köra igång med bloggen igen, jag har saknat bloggandet de här månaderna!

Inga kommentarer: