lördag 15 februari 2014

Resa september-oktober

Bättre sent än aldrig?
Det blev en Karlstad-sommarstugan-resa i månadsskiftet september-oktober 2013, och jag har en del bilder därifrån, så jag tänkte göra ett kortare inlägg från den resan också.

Det var kanske framför allt mammas avtackning som var anledningen till resan, jag ville gärna vara med på den, och hon ville gärna att jag fotade en del - och även om jag räknar mig som amatörfotograf i allra högsta grad, tycker jag ju det är jätteroligt, så detta var en kul möjlighet att få fota lite extra!
När jag ändå åkte upp försökte vi kombinera detta med diverse annat, så det blev en ganska så händelserik resa faktiskt!

Nu kan jag minnas fel på vissa detaljer, men det spelar kanske mindre roll. Jag vet i alla fall att jag åkte upp en eftermiddag, det bör ha varit den 29 september, om jag inte är helt ute och cyklar. Det blev som sagt en eftermiddagsresa till Karlstad, jag var framme strax efter åtta på kvällen, och mamma och jag hade ordnat hyrbil från halv nio, så det blev buss direkt till macken för att hämta bil. Det funkade - om än inte jättesmidigt - och jag köpte med lite mat på vägen till mamma.
Den 30/9 var det dags för mammas avtackning och det var otroligt roligt, och lite rörande, att vara med på den. Det kommer inga bilder därifrån, men det var verkligen kul att få vara med och fota, och jag tror att mamma blev nöjd över att få avtackningen såpass dokumenterad. Tyvärr har jag fortfarande inte riktigt fått vana på att filma med mobilen, vilket är väldigt synd för det blir förvånansvärt bra filmkvalitet - så jag hade kunnat filma betydligt mer än vad jag gjorde.

Tidigt morgonen därpå, på lördagen, blev det tåg till Åmål där pappa kom och hämtade och ute i stugan fick jag också träffa C, M och I. Det var jättemysigt att träffa dem och vi hade bra väder, vilket underlättar mycket när man är ute i stugan. Vi var där tillsammans till på måndagen, då skjutsade pappa och jag de andra tre till tåget, de åkte till Karlstad medan pappa och jag fick lite ensamtid i stugan - supermysigt!! På tisdag kväll åkte vi till Karlstad, och på onsdag morgon åkte mamma och jag tillsammans ner till Skåne - där vi hade planerat "Miss Saigon" i Malmö till på söndagen. Jag hade fullt schema under veckan, så mamma fick i princip klara sig helt själv, men "Miss Saigon" var helt fantastisk!!
Det var oerhört roligt att gå på musikal med mamma igen, det var med henne det började för mig, mitt musikalintresse kom genom våra gemensamma musikalresor och nu har det inte blivit så mycket de senaste åren, av olika anledningar! Därför var det fantastiskt mysigt att vi kunde se "Miss Saigon" tillsammans! (Men mer om den i min - kommande! - musikalblogg!)

Så till bilderna. Tjejerna började med volleybollträning i höstas, så det var det som gällde i stugan också - därav ett antal volleybollbilder! :) Och så en del fina höstfärger!
Enjoy! :)




Inga kommentarer: