fredag 22 februari 2013

Berg-och-dalbana

Den senaste veckan har varit lite utav en berg-och-dalbana - med vissa riktigt bra saker och andra inte alls så bra saker.
Visst, jo, jag vet att livet ser ut så för det mesta, men om jag ska vara ärlig har det varit en lite för extrem berg-och-dalbana hittills under 2013 ... I ärlighetens namn kan man väl inte protestera när saker och ting fungerar jättebra - men de här extrema kasten mellan alldeles fantastiskt och totalt bottennapp är ganska påfrestande i längden ...

Jag har aldrig varit förtjust i berg-och-dalbanor på något sätt - varken såna här som livet ger en, eller faktiska nöjesfält-berg-och-dalbanor, så jag hoppas förstås på lite mer stabilitet i tillvaron framöver.

Egentligen har jag inte mycket rent specifikt att skriva om nu, inte mycket händer här annat än ovan nämnda berg-och dalbanor ...
Jag sitter dock lite grand och väntar på ett telefonsamtal från El-giganten ... Vi lämnade in min TV till El-giganten i Löddeköpinge den 27 januari och de skulle skicka den till verkstad för reparation. Det sista jag hörde var från verkstaden den 4 februari, då de hade beställt reservdelar som skulle ta 6-8 dagar att komma.
Att jag just nu har TV:n i huvudet beror på att tack vare diverse telefonsamtal, frågor och funderingar (och vädjan och påtryckningar?? *ler*) har min pappa, från Karlstad, lyckats ordna det så jag kan få TV:n hemkörd från Lödde! Yay!!
Ända sen vi fick lämna in den har jag gått och små-oroat mig för det - inte extremt mycket, men det har ändå legat och gnagt i bakhuvudet lite grand, för det skulle inte bli alldeles enkelt för mig att få hem TV:n själv! För det första frakten från Lödde till Landskrona skulle ju i princip givet innebära en hyrbil, och en stor hyrbil, för att få plats med en 42'' TV!! Sen är kartongen så stor att jag inte klarar av att lyfta den själv, vilket innebär att jag skulle ha fått "muta" nån kompis att följa med och hjälpa till att bära! :)
Hur som helst känns det helt fantastiskt om El-giganten kan ordna transport från Lödde och hit (det ingår egentligen inte i deras service, men det nämndes när vi lämnade in TV:n att de hade anställda där som bor i Landskrona som kunde ta med TV:n, och göra det bara för att vara snälla!), för får jag väl upp TV:n i lägenheten är det inga problem - jag kan montera och koppla och så utan svårigheter alls! Så nu håller jag alla tummar jag kan för att den snart kommer till Lödde och att transporten hit går att ordna så smidigt som möjligt! :)

Dagens bild:
Collage med bilder från ljusfestivalen Drömljus i Helsingborg.
Cool ny app till mobilen! :)

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

coolt collage! :)

inte heller så förtjust i berg-och-dal banor....hoppas allt lugnar ner sig för dig snart :)

Jessica sa...

Kul med nya appar! :) Tyvärr har min mobil fått lite krupp och påstår att den inte har något minne kvar, fast jag då inte för mitt liv kan se VAD som skulle ta upp minnet (eftersom det står att jag har ca 150MB kvar ... *weird*).

Thanks ... lite svårt att vända en negativ trend nu, men jag kämpar på i alla fall!